Jump to content

Tips til båtkjøp for nybegynner

SigneAaa

Recommended Posts

@Grand Banks jr  Ja, ulike marinaer/båtforeninger tolker "3 meter" forskjellig. Noen kan tolke det som at det er 3 meter lysåpning (mao. åpningen som båten går inn i), andre at det er avstanden mellom center/center utstikker. I siste tilfelle kan lysåpningen bli redusert med 20-40 cm. Det finnes sikkert andre tolkninger også.

Derfor: først sjekk lysåpning i båtplassen, deretter finne båt.

Seilbåt er ikke vanskelig i det hele tatt - vil si lettere enn motorbåt å forholde seg til. 

Plastpest er som rust på en bil. Ingen krise, og det kommer før eller siden. Noen før - andre siden. Noen aldri. Båten synker ikke av det. Før jeg kjøpte Nordanen forkastet jeg en Neptim som hadde mye bobler i underskroget. Så det først ved løftet til lastebil som skulle frakte den hjem. Scand har jeg ligget ved siden av på land hvor eier arbeidet med plastpest. Samme med Storbro og eldre Princess. Båt er uansett en risikosport og en hobby; det tar tid og koster penger. Udiskutabelt begge deler.

Med seilbåt koster hver enkelt ting litt mindre (feks ny motor), samt at du får en nyere båt. Men jeg skal slutte å selge inn det :-)

Både Sagaen og Scanden som linket er jo fine båter. Men veldig forskjellige båter. 

Spennende å velge. Gå for noe «stort» så slipper du å bytte så ofte. Voks inn i båten og ikke ut av båten. Dyrt og slitsomt og bytte båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...