Zhik Startet 31.Juli.2019 Del på Facebook Startet 31.Juli.2019 Vi sliter med gjengrodd sjøvannsinntak på vårt Volvo 130S seildrev. Tiltak fra innsiden løser ikke problemet. Har forsøkt trykkluft og vannspyling rett ned i kuleventilen. Det kommer vann inn, men for lite. Må nok løfte båten for å knuse blåskjell nedenfra. Hvor anbefales dyktige folk til et løft av seilbåt på 9 tonn? På strekning Farsund - Lillesand? Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Grand Banks jr Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 (redigert) Det er ganske varmt i vannet her for tiden. Hvis du seiler inn i Kalveldfjorden så holder vannet nok fremdeles 21 C +. Burde være greit å dykke ned for å få det gjort. Alternativt høre med en dykkerklubb her om noen kunne tenke seg å dykke ned. Du kan også høre med Kjell Lien i Liens transport om hans store bil kan løfte båten din. Han er kanskje den mest erfarne kranbilsjåføren vi har. Han holder til i Grimstad på Lillesandssiden, og kjører nok gjerne til Lillesand samt vet hvilken kai som tåler løftet. Tlf 90046211 Hvis han ikke kan, så vet han nok hvem som kan. Redigert 31.Juli.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mons Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 TM Hansen i Søgne har kranbil og løfteåk ligger klart i Solta. Kristiansand båt og motor på Andøya tror jeg kan løfte båten, og da er du rett ved delelageret. Sitér dette innlegget Mons Link to post
eivindch Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 Jeg regner med at 130-drevet ligner på 120-drevet. Da tar på deg dykkermaske og tar med deg en lang skrutrekker og stikker opp i hullet under drevet i forkant. Så røsker du litt rundt omkring og får renset opp ganske godt. Du jobber bare noen sekunder ad gangen mellom egne, nødvendige luftinntak. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 Jeg lette etter slipp tidligere i sommer. Fikk beskjed at ingen i Mandal eller Spangereid-område kunne gjøre ta opp vår båt. Da måtte vi til Kristiansand. Sitér dette innlegget Link to post
Anderre Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 Har du hørt med Farsund fortøyningsselskap? De har etpar mobilkraner, en lekter med kran samt ett stort kaianlegg Sitér dette innlegget Hjemmehavn i Farsund Link to post
tomcat Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 I Kristiansand kan Randesund Båtsenter løfte båt opp til 10 tonn. Har løftet min på en 8-9 helt fint. https://www.baatsenteret.no/bat/batverksted/ Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 1.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2019 Takk for svar og mange gode forslag! Vi forsøker i første omgang å renske opp seildrevet med båten i vannet. Er i kontakt med dykkerklubben i Farsund. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Seilars Svart 1.August.2019 Del på Facebook Svart 1.August.2019 Steng ventilen, løsne slangen på undersiden av sjøvannsfilteret, og strekk den rett opp. Husk at når du åpner ventil igjen må du holde enden høyere enn sjøvannsfilteret/ havnivå, ellers renner vann inn den veien. Ta en elektriker trekkefjær eller tilsvarende solid sak og stikk den ned i drevet via slangen. Da kan du knuse rur og skjell/stake opp med den. Det har jeg gjort mange ganger. Alternativt så er det ett ganske stort hull under drevet. Regner med du kan stake opp den veien også om det er badetemperatur. Sitér dette innlegget Link to post
Brekneholmenslip Svart 2.August.2019 Del på Facebook Svart 2.August.2019 (redigert) Hei Ring Brekneholmen Slipp på Borhaug 94132959 Redigert 2.August.2019 av Brekneholmenslip (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.