Jump to content

Vann i gearoljen - råd søkes

Jon_R

Recommended Posts

Jeg har en Suzuki DF115 som ble reparert i fjor for vann i gearoljen. Dette var en kjent greie og ikke noe problem med garantien. Nå viser det seg at gearoljen fortsatt har hvite striper, velkjent symptom på vann. Kan det tenkes at dette er "restvann" fra forrige gang og hvor farlig er det egentlig å kjøre en stund med ny olje for å se om den forblir ok??

Jeg har en Suzuki DF115 som ble reparert i fjor for vann i gearoljen. Dette var en kjent greie og ikke noe problem med garantien. Nå viser det seg at gearoljen fortsatt har hvite striper, velkjent symptom på vann. Kan det tenkes at dette er "restvann" fra forrige gang og hvor farlig er det egentlig å kjøre en stund med ny olje for å se om den forblir ok??

Hei Jon_R

Jeg har selv en 2001 Suzuki DF115. De første utgavene av denne motoren hadde en feil på pakning på girhuset så de tok inn vann = garantisak. Dette ble også fikset på min motor i fjor vår. Så langt ser girhusoljen imidlertid helt fin ut på min motor etter reparasjonen. Har du snakket med verkstedet/forhandler? Kan det være at jobben på din motor ikke var 100% vellykket?

Jeg antar at også svakheten med gummiforingene på motorfestet ble utbedret? DET SKAL DEN!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...