Jump to content

Vann i gearoljen - råd søkes


Jon_R

Recommended Posts

Jeg har en Suzuki DF115 som ble reparert i fjor for vann i gearoljen. Dette var en kjent greie og ikke noe problem med garantien. Nå viser det seg at gearoljen fortsatt har hvite striper, velkjent symptom på vann. Kan det tenkes at dette er "restvann" fra forrige gang og hvor farlig er det egentlig å kjøre en stund med ny olje for å se om den forblir ok??

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Suzuki DF115 som ble reparert i fjor for vann i gearoljen. Dette var en kjent greie og ikke noe problem med garantien. Nå viser det seg at gearoljen fortsatt har hvite striper, velkjent symptom på vann. Kan det tenkes at dette er "restvann" fra forrige gang og hvor farlig er det egentlig å kjøre en stund med ny olje for å se om den forblir ok??

Hei Jon_R

Jeg har selv en 2001 Suzuki DF115. De første utgavene av denne motoren hadde en feil på pakning på girhuset så de tok inn vann = garantisak. Dette ble også fikset på min motor i fjor vår. Så langt ser girhusoljen imidlertid helt fin ut på min motor etter reparasjonen. Har du snakket med verkstedet/forhandler? Kan det være at jobben på din motor ikke var 100% vellykket?

 

Jeg antar at også svakheten med gummiforingene på motorfestet ble utbedret? DET SKAL DEN!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...