salthav Startet 31.Juli.2019 Del på Facebook Startet 31.Juli.2019 (redigert) Det virker som om noe slurer når jeg gir gass. Går bra på lave turtall. v gasspådrag øker turtallet men kraftøknng /. fartsøkning uteblir. Kan det være vulkanisering i propell/ propellene som har røket eller er det sannsynlig med mer alvorlig problem m drev (evt motor?) Skjedde under vannski- opptrekk, så motor / drev ble noe hardt belastet. Motor og drev m propeller er fra 2008. Redigert 31.Juli.2019 av salthav (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tor Arild Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 (redigert) Det høres ut som om vulkanisering i godset har sluppet slik at propell slurer på hub når belastning blir for høy. Tilt drevet opp og merk med vannfast tusj før du tar en tur. Merk med strek på ytre og indre propell. Om merkene ikke synker etter belastning., så er propellene modne for en overhaling med ny vulkanisering. Brukte winrace selv, men flere flinke. Koster litt, men en brøkdel av nye propeller. Raske er de også. Revulket mine hver 36mnd for å være sikker på å ikke ødelegge en sommer. Hadde D6-370 x2 med DPH. Mange tråder om dette her inne. MVH Tor Arild Redigert 31.Juli.2019 av Tor Arild (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
salthav Svart 2.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2019 Takk Tor Arild, men jeg har alt fått trukket båten på land. Fikk etter mye besvær tatt av propellene, bakre mutter satt veldig hardt ( som mange andre også har opplevd ifølge tråder her). Propellene stod med ca 2mm mellomrom. De ser intakte ut, ikke noe gummi som" tyter ut". Er det noen mulighet for å teste om vulkaniseringen likevel er defekt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tor Arild Svart 2.August.2019 Del på Facebook Svart 2.August.2019 @salthav, gummi tyter ikke automatisk ut selv om vulkanisering er defekt... sett på propellene. Sett en strek med vannfast tusj over begge propeller. Kjør en tur med normal belastning. Sjekk om strek ligger på «linje» når du snurrer propellene. Om streken ikke er på linje, så slipper en av propellene og må revulkes. Ta begge med det samme. På mine DPH drev fikk jeg propellene revulket vinter hver 24mnd for ikke å få ødelagt sommeruker. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.