"LISE" Startet 3.August.2019 Link til dette innlegget Startet 3.August.2019 Ser Maritim selger to RIBer av merket MTM, hhv. 270 og 310 lang. Noen som har erfaringer med disse? Jeg er på jakt etter en liten RIB på 7-9fot, med v-bunn, enkelbunn, som tåler 10hk, har lav vekt og selges til en ok pris. MTM 270 virker å oppfylle alle disse kravene. For meg vil bestilling på nett være enklest og da får man jo ikke dratt å sett på en utstillingsmodell for å vurdere kvaliteten, så erfaringer fra andre ville være gull verdt! Maritim annonserer med at båten planer med 6hk 4-takt og 140kg ombord. Vil den plane med 9.8hk 2-takt og 200kg? Link til produktet: https://www.maritim.no/mtm-270-rib-gra Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Saga32 Svart 4.August.2019 Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 Kjøpte en 270 i fjor, og er forsåvidt godt fornøyd med den. Har en Yamaha 6 hk 2 takt, og får den opp i plan med meg selv ,og to åtteåringer ombord. Tror nok den vil gå greit med en 9,8 og 200 kg. Hadde den på slep i fjor etter at den en snapdaviten løsnet, og den var ikke var noe særlig å taue når farten kom over 10 knop. Begynte å vandre veldig fra side til side. Det er bare et festepunkt i baugen. Fant forøvrig ut at den er helt lik en Suzumar rib i samme størrelse med unntak av håndtakene å holde seg i. Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 6.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Takk for tilbakemelding @Saga32 Hvordan virker byggkvaliteten, og er du fornøyd med hvordan båten oppfører seg i vannet under kjøring? Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Saga32 Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Kvaliteten virker ok så langt. Går fint i vannet når den er kommet opp i plan. Er kanskje litt baktung med motor på og når jeg sitter på tofta bak. Plasserer tanken på ei gummimatte så langt frem i båten som mulig får å få litt vekt fremme. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Hvordan er den i litt bølger? Synes den og Suzumar sine RIB’er virker litt flate, tilsynelatende så vidt antydning til spring i baugen. Har en Valiant 270 selv, den også har liiitt for lite spring (men mer enn Suzumar) til å ferdes tørt i halvmeters bølger, noe som fort kan oppstå under en god solgangsbris. Sitér dette innlegget Link to post
Saga32 Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Har ikke kjørt den i så mye bølger, men har ikke opplevd det som problematisk så langt. Pleier vel ikke å være helt tørt å kjøre åpen båt i bølger, og vind uansett. ? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Nei, sant nok, blir fort fuktig, i alle fall i liten og for flat båt? Hadde en 10-fots Caribe RIB tidligere, den hadde såpass mye spring at på tross av den lille størrelsen var jolla rimelig tørr i litt sjø. Ikke ofte det skvalpet over. God konstruksjon, men for tung til å løfte opp på dekk alene for min del, derfor ble den skiftet ut med Valianten som bare har halvparten av vekta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.