-Luna- Svart 21.August.2019 Del på Facebook Svart 21.August.2019 (redigert) Ta med telt om været er fint. Da har dere bedre plass. Lykke til med prosjektet ? Redigert 21.August.2019 av -Luna- (see edit history) Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
mOMOe86 Svart 21.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2019 Tja, for å gjøre en kort historie lang, eller omvendt. Parafin må ut, ny olje må inn. Bør ha gjort susen nå. Sugsugsug, tomt.??? Aha parafin knærta bunnpannepakning, jaja "null stress". Lager en ny ? Av med bunnpanna, litt knot ja ? Ehhhh, ikke bare pakningen nei. Bildene forteller resten Og sånn gikk det. Her har tydeligvis frostsprengingen fått utfolde seg ? Så da var det bare å pakke sammen å surmule seg hjem i dusjen. Så da rykket båten enda lenger bak i "to do" listen. Litt preservering bare, så skal den få stå i fred å ro frem til vårværet melder sitt inntog. Om tilbygget er ferdig, alle biler og motorsykler funker som de skal, og jeg føler for det, skal jeg heller ta opp prosjektet igjen da. Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 22.August.2019 Del på Facebook Svart 22.August.2019 Au, den var lei. Mister litt motet når slike ting dukker opp ja. Trist at noe som egentlig er i orden blir fullstendig ødelagt på grunn av dårlig lagring Du får være på utkikk etter en ny motor, dukker sikkert opp noe i løpet av høsten og vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 22.August.2019 Del på Facebook Svart 22.August.2019 Om den biten er eneste skaden hadde jeg nå bare fått den sveis på plass. Sitér dette innlegget Link to post
mOMOe86 Svart 22.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2019 Ja bare to biter ser det ut til. Når tiden tilsier at det passer så blir jeg nok å nappe motoren ut og sveise evt lodde det. Har ikke så mye erfaring med støpe gods, søke noen gode råd så skal jeg nok få fikset det. Ikke sugen på å måtte handle motor. Redde det som reddes kan ? Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 22.August.2019 Del på Facebook Svart 22.August.2019 Klart det kan sveises og maskineres, men om veiva må slipes, hone sylinder, bytte ringer og lager etc så baller det fort på seg med kostnader. Er resterende deler slik at en syrevask er det som skal til, uten om sveising og maskinering, så er det jo gøy om du for liv i den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
mOMOe86 Svart 22.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2019 ? Ordner seg nok Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 23.August.2019 Del på Facebook Svart 23.August.2019 For å øve seg på støpegods, er det en mulighet å få fatt i en gammel ovn på finn, gratis. Sitér dette innlegget Link to post
mOMOe86 Svart 23.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2019 Ah lurt, takk for tipset ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.August.2019 Del på Facebook Svart 23.August.2019 mOMOe86 skrev for 16 timer siden: ? Ordner seg nok Liker innstillingen. Mitt livsmotto Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mOMOe86 Svart 23.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2019 Etter en heftig diskusjon i mørket med denne gjengen Og denne gjengen Kom vi til enighet om at noe måtte gjøres. Forrige eier hadde dessverre ikke noe nøkler til båten, så tenningslåsen måte byttes før jeg får kinna inn noe olje i systemet. Ikke rare oppdateringen, men det får holde for ikveld. Er ikke rare tiden man får til sånt når mor har tatt seg en husmor ferie gitt, velfortjent sådan, men likevel. Huska jaggu å sette Tesla'n på lading au (blir relevant senere) Sånn ellers, god helg kjære båtfolk Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 24.August.2019 Del på Facebook Svart 24.August.2019 Hehe, som man spør får man svar Så du har kosta på den en NY tenningslås med nøkler? Her skal det ikke knusles med noe skjønner jeg . Hærlig. Sitér dette innlegget Link to post
mOMOe86 Svart 15.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2019 Ikke rare greiene som har skjedd siden sist. Båten har vel mer eller mindre fått stå i fred, etter at jeg gjorde et tappert forsøk på å få ny frisk olje inn i systemet. Alt var rigget klart, nyladet optima redtop batteri (lånt fra Dexta'n, helt rå batterier forøvrig), strøm på, vri om nøkkelen..... Dynastarten tok vel totalt 4 relativt saktegående rotasjoner, før den ikke ville mer. Så her lukter det overhaling. Det har måtte vente litt, men nå som tilbygg på hus nærmer seg ferdigstilt, så får jeg se om ikke jeg kan pusle litt med båten igjen. Sånn ellers, god jul kjære båtfolk, måtte det ligge mange harde pakker under juletreet. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 15.Desember.2019 Del på Facebook Svart 15.Desember.2019 mOMOe86 skrev for 4 timer siden: Ikke rare greiene som har skjedd siden sist. Båten har vel mer eller mindre fått stå i fred, etter at jeg gjorde et tappert forsøk på å få ny frisk olje inn i systemet. Alt var rigget klart, nyladet optima redtop batteri (lånt fra Dexta'n, helt rå batterier forøvrig), strøm på, vri om nøkkelen..... Dynastarten tok vel totalt 4 relativt saktegående rotasjoner, før den ikke ville mer. Så her lukter det overhaling. Det har måtte vente litt, men nå som tilbygg på hus nærmer seg ferdigstilt, så får jeg se om ikke jeg kan pusle litt med båten igjen. Sånn ellers, god jul kjære båtfolk, måtte det ligge mange harde pakker under juletreet. Følger flittig med og jeg er blandet flere ? Sitér dette innlegget Link to post
mOMOe86 Svart 2.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 (redigert) Hør hør folkens. Denne gratis båten, går nå gratis videre til nestemann som ønsker den. Jeg skulle gjerne fullført dette prosjektet, og hjulpet denne fine båten tilbake på vannet. Men nå har det seg sånn, at nå når jeg endelig var ferdig med å renovere småbruket vårt, ja da gikk vi like gjerne til innkjøp av en litt større gård. Og i kjent stil, var dette et enda større renoveringsobjekt. Så jeg ser ikke for meg å få tid til å priortere båtbygg på en goooood stund. Og tenker det er bedre noen andre overtar. Dette er et godt utgangspunkt for å få seg en billig og fin båt, som jeg helst ikke vil selge i deler og skrote. Men om det er deler du måtte trenge, gi lyd. Så skal du få dem billig om du ikke tar hele båten GRATIS! Redigert 2.Oktober.2020 av mOMOe86 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.