Jump to content

Gratis Sjømann 22, kommer den på vannet igjen?

mOMOe86

Recommended Posts

Tja, for å gjøre en kort historie lang, eller omvendt. 

Parafin må ut, ny olje må inn. Bør ha gjort susen nå. 

Sugsugsug, tomt.???

Aha parafin knærta bunnpannepakning, jaja "null stress". Lager en ny ?

Av med bunnpanna, litt knot ja ?

Ehhhh, ikke bare pakningen nei. 

Bildene forteller resten

DSC_0051.JPG.c5e0dfad88e74c28dbc1a6ce4b5e3e86.JPGDSC_0054.JPG.5bbf0ca61cd070a381787c1a166e627b.JPGDSC_0059.JPG.2d16fa29d1a993d8d500b4f2b9568b23.JPGDSC_0055.JPG.c59ed2d7878de6667e0434cc8aa82cff.JPG

Og sånn gikk det. Her har tydeligvis frostsprengingen fått utfolde seg ?

Så da var det bare å pakke sammen å surmule seg hjem i dusjen. 

DSC_0063.JPG.6256edc35f13f08148e9394a239376d7.JPG

Så da rykket båten enda lenger bak i "to do" listen. Litt preservering bare, så skal den få stå i fred å ro frem til vårværet melder sitt inntog. Om tilbygget er ferdig, alle biler og motorsykler funker som de skal, og jeg føler for det, skal jeg heller ta opp prosjektet igjen da. 

Etter en heftig diskusjon i mørket med denne gjengen

DSC_0068.JPG.9d97555f5c13614d4c9916d6725b9728.JPG

Og denne gjengen

DSC_0069.JPG.61550d57ca35fbf4f7c9ac709b657d72.JPG

Kom vi til enighet om at noe måtte gjøres. 

Forrige eier hadde dessverre ikke noe nøkler til båten, så tenningslåsen måte byttes før jeg får kinna inn noe olje i systemet. 

DSC_0070.JPG.9761ad5fc76807c26144dacaef814801.JPG

Ikke rare oppdateringen, men det får holde for ikveld. Er ikke rare tiden man får til sånt når mor har tatt seg en husmor ferie gitt, velfortjent sådan, men likevel. 

Huska jaggu å sette Tesla'n på lading au (blir relevant senere) 

DSC_0067.JPG.861729944fca87cd8938c0e5617ac27d.JPG

Sånn ellers, god helg kjære båtfolk 

DSC_0071.JPG.4790488609b9a3d33813a4ede819498a.JPG

• 3 måneder senere...

Ikke rare greiene som har skjedd siden sist. Båten har vel mer eller mindre fått stå i fred, etter at jeg gjorde et tappert forsøk på å få ny frisk olje inn i systemet. Alt var rigget klart, nyladet optima redtop batteri (lånt fra Dexta'n, helt rå batterier forøvrig), strøm på, vri om nøkkelen..... Dynastarten tok vel totalt 4 relativt saktegående rotasjoner, før den ikke ville mer. Så her lukter det overhaling.

Det har måtte vente litt, men nå som tilbygg på hus nærmer seg ferdigstilt, så får jeg se om ikke jeg kan pusle litt med båten igjen.

Sånn ellers, god jul kjære båtfolk, måtte det ligge mange harde pakker under juletreet.

mOMOe86 skrev for 4 timer siden:

Ikke rare greiene som har skjedd siden sist. Båten har vel mer eller mindre fått stå i fred, etter at jeg gjorde et tappert forsøk på å få ny frisk olje inn i systemet. Alt var rigget klart, nyladet optima redtop batteri (lånt fra Dexta'n, helt rå batterier forøvrig), strøm på, vri om nøkkelen..... Dynastarten tok vel totalt 4 relativt saktegående rotasjoner, før den ikke ville mer. Så her lukter det overhaling.

Det har måtte vente litt, men nå som tilbygg på hus nærmer seg ferdigstilt, så får jeg se om ikke jeg kan pusle litt med båten igjen.

Sånn ellers, god jul kjære båtfolk, måtte det ligge mange harde pakker under juletreet.

Følger flittig med og jeg er blandet flere ?

• 9 måneder senere...

Hør hør folkens.

Denne gratis båten, går nå gratis videre til nestemann som ønsker den.

Jeg skulle gjerne fullført dette prosjektet, og hjulpet denne fine båten tilbake på vannet.

Men nå har det seg sånn, at nå når jeg endelig var ferdig med å renovere småbruket vårt, ja da gikk vi like gjerne til innkjøp av en litt større gård.

Og i kjent stil, var dette et enda større renoveringsobjekt.

Så jeg ser ikke for meg å få tid til å priortere båtbygg på en goooood stund. Og tenker det er bedre noen andre overtar.

Dette er et godt utgangspunkt for å få seg en billig og fin båt, som jeg helst ikke vil selge i deler og skrote.

Men om det er deler du måtte trenge, gi lyd. Så skal du få dem billig om du ikke tar hele båten GRATIS!

Redigert av mOMOe86 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...