Jump to content

Johnson og Evinrude 3 sylindret 2-takt påhengsmotorer. Forskjeller på drivaksel og undervannshus?

xr4ti

Recommended Posts

Som topicen sier, hvilke forskjeller er det på drivaksel og undervannshus på eldre OMC og nyere OMC/BRP? Har hørt eller lest et eller annet om at det er forskjell på bla splines på akselen slik at nyere deler ikke passer på eldre motorer og visa versa.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har kommet over midt på 90-tallet OMC dele motor til min 2000 modell Johnson 70HK. Kan man bruke vitale deler fra en eldre OMC på de siste modellene fra OMC/BRP?

Takk for info.

Kikket litt på det og ser at det er såpass mange vitale deler som passer at jeg kjøper den delemotoren. 

OBS. Det er også forskjeller, større og mindre på motorene opp i gjennom årene så sjekk delenummer nøye før det handles delemotor.

Om man bruker nettsiden som Morte1 tipset om så vises delenummeret til hvilke motorer delen passer til.

Delekatalog  påhenger

Velg din motor og delekategori

Velg del og klikk på delenummeret

delekat1.PNG.e6db2f834d426df537b7b436fe0792f9.PNG

Da ser man hvilke motorer delen passer til :thumbsup:

delekat2.PNG.e0b1161f216daceb7c39fda4001d3adc.PNG

Redigert av xr4ti (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...