Jump to content

Anchorlift hvordan demontere elmotor på vinsj?

Rauer

Recommended Posts

Jeg demonterte min anchorlift-vinsjmotor for mange år siden. Husker ikke detaljer men at det var en enkel og rett frem jobb både demontering og remontering. Fordi det dryppet saltvann fra ankerkjetting ned på motoren som ligger rett under var fjærene på børstene rustet i stykker. Jeg fikk tak i nye børster/fjærer fra et firma på Alnabru for en slikk og ingenting ? Dette skjedde etter et par sesongers bruk. Da jeg monterte den på nytt smurte jeg motoren inn med tectyl og skar til en 1.5 liters Soloflaske som jeg tredde utenpå motoren. Har nå stått der i ca 15 år uten noen problemer ?

tlemme skrev 27 minutter siden:

Da jeg monterte den på nytt smurte jeg motoren inn med tectyl og skar til en 1.5 liters Soloflaske som jeg tredde utenpå motoren. Har nå stått der i ca 15 år uten noen problemer ?

Godt tips. Det skal jeg også gjøre.

Men de MÅ vel ikke være Solo  . . . . ?  :smiley:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

For lenge siden jeg gjorde dette til å huske men antar at de 4 vertikale skruene må lös. Forövrig tror jeg at jeg ville skrudd lös hele vinsjmotoren med kabular fra braketten og samtidig ta en sjekk av alt sammen. Ser ut til at det er forholdsvis greit å komme til boltene i braketten?  Forövrig ser det ut til at motoren sitter mer beskyttet enn på min båt. pga ankerbrönndesignet står motoren min under kjettingen slik at det drypper saltvann ned på motoren når vinsjen benyttes. Derfor jeg benytter soloflasken utenpå motoren :-) PS, NilsPils, kan tenkes at colaflaske også vil fungere ;) :-D mvh Trygve

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...