Rauer Startet 4.August.2019 Del på Facebook Startet 4.August.2019 Har en 1200w Anchorlift som har stoppet. Det er strøm fra releet til motor, børster har trolig satt seg og motor må plukkes ut. Noen som vet hvordan el motoren enklest skal tas ut slik at det er mulig å komme til børstene? Sitér dette innlegget Link to post
tlemme Svart 4.August.2019 Del på Facebook Svart 4.August.2019 Jeg demonterte min anchorlift-vinsjmotor for mange år siden. Husker ikke detaljer men at det var en enkel og rett frem jobb både demontering og remontering. Fordi det dryppet saltvann fra ankerkjetting ned på motoren som ligger rett under var fjærene på børstene rustet i stykker. Jeg fikk tak i nye børster/fjærer fra et firma på Alnabru for en slikk og ingenting ? Dette skjedde etter et par sesongers bruk. Da jeg monterte den på nytt smurte jeg motoren inn med tectyl og skar til en 1.5 liters Soloflaske som jeg tredde utenpå motoren. Har nå stått der i ca 15 år uten noen problemer ? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.August.2019 Del på Facebook Svart 4.August.2019 tlemme skrev 27 minutter siden: Da jeg monterte den på nytt smurte jeg motoren inn med tectyl og skar til en 1.5 liters Soloflaske som jeg tredde utenpå motoren. Har nå stått der i ca 15 år uten noen problemer ? Godt tips. Det skal jeg også gjøre. Men de MÅ vel ikke være Solo . . . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Rauer Svart 4.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2019 Takk for svar tlemme. Ligger i uthavn og forsøker å få demontert på enklest mulig måte. Kan du huske om det er de fire vertikale skruene som må løsnes og at motor/gear kommer ned da, eller om kabeltrekking også må av? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 4.August.2019 Del på Facebook Svart 4.August.2019 Lurer på om motor sitter i de to umbrako skruene? Haddd 1 skrue borte på min, så måtte skru inn en ny. Hvis det ikke går å bare skru ut disse må du kanskje ut med de 4 andre skruene, som du nevner. Så er det vel de store skruene på siden av motor som må av etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
tlemme Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 For lenge siden jeg gjorde dette til å huske men antar at de 4 vertikale skruene må lös. Forövrig tror jeg at jeg ville skrudd lös hele vinsjmotoren med kabular fra braketten og samtidig ta en sjekk av alt sammen. Ser ut til at det er forholdsvis greit å komme til boltene i braketten? Forövrig ser det ut til at motoren sitter mer beskyttet enn på min båt. pga ankerbrönndesignet står motoren min under kjettingen slik at det drypper saltvann ned på motoren når vinsjen benyttes. Derfor jeg benytter soloflasken utenpå motoren :-) PS, NilsPils, kan tenkes at colaflaske også vil fungere ;) :-D mvh Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Rauer Svart 6.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2019 Takk for tips. Har vippet ut motoren og den er brent. Det var tre skruer på enden av motoren. Bytter hele stasen til en Ital 1500 og håper den har noe mer kraft og at deletilgangen er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.