nordan family 27 Startet 4.August.2019 Link til dette innlegget Startet 4.August.2019 En joystick ble bøyd i vinter. Monterte en ny, men tenker å fixe den gamle - er bare å rette ut stanga. Men jeg får den ikke fra hverandre. Har forsøkt det meste - men jeg antar det er en teknikk. Noen som vet hvordan jeg får ut stanga så jeg kan rette den ut? Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 4.August.2019 Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 Mulig å få litt flere bilder, gjerne nærbilder og flere vinkler? Kan være at den ringen i metall må ut først, og så lar plasten seg løsne. Men flere bilder gjør det lettere å gjette riktig :) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 4.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 Har forsøkt å skru av metallringen, og lirke den av med skrutrekker. Forsøkt å trekke ut stanga med tang. Ikke funnet løsningen ennå. Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 4.August.2019 Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 Hvordan ser det ut ovenfra og undenfra? Hvis verken pinnen, metallringen eller den hvite plasten på toppen lar seg manipulere på noe vis, så tenker jeg at en mulighet er at det er noen mothaker e.l. som holder på plass en propp som skjuler mekanismen og samtidig er mellomstykket mot mikrobryterne. Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 4.August.2019 Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 Inni midten der er en eller annen mekanisk anretning for å velge den ene eller andre retningen på en bryter. Metallpinnen er festet i denne på ett eller annet vis. Det enkleste å tenke seg er at pinnen passerer gjennom noe som holder den på plass, og er festet ved at den er gjenget opp og påskrudd en mutter. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2019 Oven/unnenfra: Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 5.August.2019 Link til dette innlegget Svart 5.August.2019 Litt vanskelig å se på bildet, men det ser ut som det er en ytre sylinder av sort plast og en indre propp som er presset ned i denne og blir holdt på plass av mothaker. Synes jeg ser en søm mellom de to plaststykkene. Du må stikke inn et eller annet som er tynt og stivt nok til å bende mothakene ut av sporet, så burde det gå å dra ut det indre stykket. Det var tilsvarende på min, om enn en litt annen patent. Du kan se bilder av hvordan jeg åpnet den her. Jeg kjøpte et sett verktøy tilsvarende dette, og med det har jeg åpnet alt mulig rart uten å gjøre skade. Men om du har noe tynt metall som f.eks bladstål, gamle sagblader eller lignende så kan det gjøre samme nytten. Flatbladet skrutrekker er en mulighet, men vær forberedt på at det kan skade plasten pga for stor tykkelse og hardhet... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Jeg lurer på om ikke den gulkromatiserte stålringen er presset utenpå den svarte plastdelen. Da er den ikke demonterbar. Jeg ville forsøkt å rette den uten å demontere. Burde gå med en hydraulisk presse, evt. ei god skrustikke. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
moloko Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Som sagt vanskelig å se på bildene, men jeg mener å se at det er to separate stykker plast som jeg har markert med rødt og grønt her: HVIS det er tilfellet så vil jeg tro at man kan få løs det indre stykket ved å dytte inn egnet verktøy omtrent her: Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 6.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Det er jammen vanskelig å se i praksis også. Men det ser ut som moloko har rett og at den indre den er presset inn. Jeg har rimelige små trekkere, men får ikke noen i mellom, så det er nok ikke laget for å få fra hverandre uten rimelig fint verktøy. Det er linket til noe høyere i tråden her. Lurer derfor på om jeg skal bøye med makt tilbake. Siden den først er bøyd, så må den enten allerede være ødelagt, eller tåle denne type belastning. Får tenke litt på dette. Takker alle innspill! Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Prøv å klippe ut noen shims av en tom brusboks, kan hende det er nok Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.