krgb Startet 6.August.2019 Link til dette innlegget Startet 6.August.2019 Vurderer å kjøpe en 30 fot båt på Vestlandet. For å spare tid, og unngå Jærens Rev på høsten, vurderer jeg å sende båten med frakt feks fra Stavanger til Kristiansand. Har noen erfaringer med dette? Pris - forutsetninger, etc? k. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Det finnes folk som kjører den på egen kjøl. SAP og Løvjomås for eksempel. Eller Ulvan Rederi på fraktebåt Sitér dette innlegget Link to post
Christian V Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Jeg brukte et transportfirma. Det var fra Andebu til Bergen og en Draco 2400. Det er vel båtbredden som kan være en utfordring. Er denne for stor er det mulig du må ha følgebil. Mener jeg betalte ca kr 11 000 for transporten. Jeg vurderte et kort øyeblikk å kjøre den rundt til Bergen selv, men det hadde nok vært endel dyrere i drivstoff. Sitér dette innlegget Link to post
krgb Svart 6.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Bredden kan være en utfordring på vei. Båten jeg lurer på er ca 350 bred, over 3meter krever det spesielle tiltak på veien. Lurer derfor på om sjøtransport kan være et alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Hva slags båt snakker vi om, på 3.5 meter bredde så må du ha spesialtransport etter veien. Det er ganske dyrt, men ikke umulig. Men om du sier mer om hva slags båt, så kan vi hjelpe deg med vurdering om dette er noe som kan gå for egen kjøl, eller om det er lurt med transport på skip. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
TrikkerN Lønning Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 2 hours ago, krgb said: Bredden kan være en utfordring på vei. Båten jeg lurer på er ca 350 bred, over 3meter krever det spesielle tiltak på veien. Lurer derfor på om sjøtransport kan være et alternativ. Hvordan tilstand er båten i? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Bredden er vel ikke veldig til utfordring, annet enn at det krever spesialtransport!På en FB båt er Høydenmere kritisk vil jeg tro for bruer og kabelspenn. Om det skal forsvare seg å kjøpe stor båt langt unna, bør jo kjøpesummen være ganske høyom vibegynnerå komme opp i titusenvis i transport. Er båten i bra standog seilbar, ville ihvertfal jeg tatt turen selv og samtidig blitt kjendt med skuta! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.