Lazyjack Startet 6.August.2019 Link til dette innlegget Startet 6.August.2019 Har byttet båt og der finnes denne varianten. Noen som vet hvem som fyller/bytter, fortrinnsvis Vestfold/Horten. Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Har ikke sett den før. Den bør jo kunne fylles, hvis du finner en forhandler som gjør slikt. Men er det noe i veien for å bruke 2 kg flaske? Mener at Tess kan levere slike, ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 https://www.gasservice.no/ Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
pipe Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 (redigert) Emils Hyttebygg på Kilen i Tønsberg har fyllestasjon for propan så ville tro de kan hjelpe deg. http://www.lpgnorge.no/stasjonsoversikt/ Redigert 6.August.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Et Bergensfirma når en ønsker noe i Horten... Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 4 minutes ago, dieselfan said: Et Bergensfirma når en ønsker noe i Horten... Når man våkner kl 13.00 så er det fortsatt morgen my bad :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Mulligan Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Den er for Butan, ikke Propan. Campingaz selges ikke i Norge eller Sverige. Skulle nesten tro du hadde kjøpt en Bavaria. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 De der brukte vi nede i Europa...du får ikke fylt dem her...det fikk ikke jeg ihvertfall... Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Er det samme ventil som på 2 kg flaskene? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mulligan Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Nei. Andre gjenger. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Er egentlig bare å bytte regulator og flaske med en gang. Eller seile ofte til Danmark, tror det er nærmeste sted å bytte disse flaskene. Er butan i de, våre bluss fungerer helt fint med propan. Er litt annen brennverdi, men nært nok etter en totalt ukyndigs mening. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Ja, er nok forskjell i brennverdien... Men vi brukte de EU flaskene der et helt år i båten vår, uten og merke noen forskjell på komfyren ... Mulig de soter mer... Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 fordelen med propan er at den kan lagres under høyere trykk, da får man mer inn på mindre plass. propan er også bedre i kaldere temperaturer, i motsetning til butan. Er av og til ett helvete å få fyr på lighteren om den har lagt ute om vinteren :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Lazyjack Svart 6.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Tidligere eier fikk fylt i Kragerø eller omegn så det er tydeligvis mulig. Sjekker med TESS i morgen, alt. blir det å bytte regulator og gå over til 2 kg. propan. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Litt off-topic, men kan kan jo lure... Det står ettertrykkelig i manualen til båten vår at kun butan skal benyttes (Les: alle Princess etc). Det lar seg jo ikke gjøre i Norge... Selv har vi vekslet mellom den blå 2kg propan (primus industrigjenger) og CircleK/AGA 2kg hurtigkobling. Fant tilfeldigvis ut at marinaen vår har de blå som er uvanlig for oss å finne i Norge . Skal ikke utgjøre noen forskjell mellom disse, men opplever at regulator er bedre på de med gjenger (skiftet fire ganger på tre år nå for å prøve de to forskjellige). Er det kaldt i været kan koketoppen være kilen å starte. PS. Bytter flasker, få steder fyller. I tillegg er det en sikkerhet i at beholdere skiftes ut. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 (redigert) oberst1 skrev for 4 timer siden: PS. Bytter flasker, få steder fyller. I tillegg er det en sikkerhet i at beholdere skiftes ut. Jeg tror sikkerhets aspektet med å bytte flasker eller å få gassforhandleren til å fylle din medbrakte går ut på ett fett. Alle propanflasker blir trykktestet vært 10 år med grundig merking med årstallet for test og når flasken skal kontrolleres på nytt. Tviler sterkt på om gassforhandleren fyller flasker som har godt ut på dato merking eller har andre defekter . Kan være enig i at det er få steder som fyller på brygga men mange som bor i sentrale steder har denne muligheten. Feks tar LPG Sogn ved Ullevål Stadion 219 kr for å fylle 10 kg propan mens det koster det dobbelte å bytte på bensinstasjonen og kanskje tre ganger så mye på marinaen. Selv om prisen forskjellen i % kan være mye så ser jeg at besparelsen i kroner og øre er beskjeden i ett båt regnskap. For egen del kjører jeg forbi gassforhandleren min nesten daglig så da er det for meg naturlig å kjøpe den tjenesten der da jeg i tillegg er trygg på sikkerheten rundt det å fylle på medbrakt beholder. Redigert 7.August.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.