leopard Startet 6.August.2019 Del på Facebook Startet 6.August.2019 Hei har i hele ferien merket at det har vært litt fuktighet rundt lufteskruen på matepumpa mi. Er på siste ferie uke og får ikke tak i noen nye lufteskrue kjapt. Er dette noe å bry seg om før ferien er ferdig. Har som sagt kjørt nesten daglig i 3 uker og innimellom strekk på 8-10 timer uten at det har vært noe problem. Tør heller ikke å stramme mer i frykt for at den ryker. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 Det fungerer til det går gale :) Har du prøvd en runde eller fire med gjengetape på skruen for å få litt bedre forsegling? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
leopard Svart 6.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2019 Nei det har jeg ikke bra tips :) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 Tipper lekkasjen slutter om du skifter kobberskiven på skruen. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 Kobberskive hørtes veldig smart ut. Om du ikke har ny tilgjengelig så kan du varme opp den gamle til den er rødglødende og la den kjøle seg ned før du monterer. Det vil myke opp igjen metallet en smule. Om du går for en runde gjengetape så husk at den må være motstandsdyktig mot petroleum :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Mort1 Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 S/Y Vega skrev 19 minutter siden: Kobberskive hørtes veldig smart ut. Om du ikke har ny tilgjengelig så kan du varme opp den gamle til den er rødglødende og la den kjøle seg ned før du monterer. Det vil myke opp igjen metallet en smule. Til opplysning så må det bråkjøles ved bruk av denne metoden, f.eks i en kopp med vann. Kobberskive blir da kald på 2 sekunder.... Sitér dette innlegget Link to post
Einar Kjærstad Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 hei. jeg hadde samme problem på min motor, og i tillegg var det lekkasje på skruen under dieselfilter, jeg byttet ut aluminums skivene med ny kopper skiver.. tett og helt uten noe søl.. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 Bytt alltid skive når den har vært åpna, som rutine. Da har du litt å gå på den dagen du glemmer det eller ikke har tilgang til skive. Kjøp en håndfull, når du først handler. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 24.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2019 For avslutte denne, har nå byttet skrue og skive nå er det tett :) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.August.2019 Del på Facebook Svart 24.August.2019 ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.