Quattro Startet 6.August.2019 Link til dette innlegget Startet 6.August.2019 Hei, hva er en ca verdi på denne motor ? Yamaha 9.9(15) fra 1985 ny impeller og ny girolje Klargjort for kontrollboks, feste til gass/gir wire er ikke skrudd fast, men følger med Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 5 - 6.000,- Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 6000 er det jeg betalte for en makan modell 1995. ? Har den fortsatt, dog fastrusta.... Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Betalte selv 8000 for 2006 Mercury Viking for et par år siden. Hadde aldri betalt så mye som halvparten for en 20 år eldre motor, men rett pris bestemmer markedet. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Har en makan motor 86 mod som fulgte med sønnens båt! kan ikke skjønne hvorfor disse står så høyt i pris. Ville anslått verdien til 3000. starter jo veldig lett da, men vi ville ha nyere 4t motor med elstart Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
"Mathilde" Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Finn.no er kanskje rette forum for denne, både mht til annonsering og vurdering av pris. Sikkert mange lignende motorer du kan sammenligne med Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 6 minutes ago, "Mathilde" said: Finn.no er kanskje rette forum for denne, både mht til annonsering og vurdering av pris. Sikkert mange lignende motorer du kan sammenligne med De selges som regel rundt 5-6000! De er kunstig høyt priset! veldig populære motorer! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
R.O Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Holder seg godt da de appellerer til oss på 40+ som har et nostalgisk forholdt til 2-t, og da gjerne Yamaha som var toppen på 80-90 tallet. Også er de lette å løfte, viktig for oss som har motoren hengende bak på moderskipet... Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 7.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Tusen takk for svar, motoren ble solgt for 5000,- Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Spennende. Skal selv selge en slik 86 modell etterhvert, men den har tilbragt de siste 25 årene (eller enda mer) i esken sin innerst i kjelleren. Hva burde da gås over? En viss fare for at det har «stått seg ihjel» og at pakninger har råtnet? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 (redigert) nordan family 27 skrev 26 minutter siden: Skal selv selge en slik 86 modell etterhvert, men den har tilbragt de siste 25 årene (eller enda mer) i esken sin innerst i kjelleren. Hva burde da gås over? En viss fare for at det har «stått seg ihjel» og at pakninger har råtnet? Den har jeg tro på er endel verdt. Jeg ville absolutt ikke tatt den ut av esken for å prøve den eller gå over noe som helst. Jeg tror den har høyest verdi som den står nå ubrukt i original eske. Få med i kjøpekontrakten at lagring skader etter 25 år må påregnes. Tror ikke det er en deal breaker for de som vil betale mest for ett slikt eksemplar selv om noen med ti tommeltotter og null teknisk forståelse skulle falle av. Edit kanskje en skvett olje i sylindrene for de fleste vil nok forsikre seg om motoren går rundt Redigert 7.August.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Impelleren som har sitte i en stilling i 25 år har det ikke bra... Dersom du skal prøvestrarte for en kjøper ville jeg ha startet med å bevege svinghjulet noen mm hver vei, frem og tilbake, mer og mer. Dette for å forsiktig fjerne preservering fra fabrikken som nå vel har harsknet som gammelt smørr... Så er det å skru opp dreneringsskruen i bunn av flotørkammer og pumpe på blære og skylle igjennom en kopp... Så skal jeg ikke mase mere Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 (redigert) dieselfan skrev 12 minutter siden: Dersom du skal prøvestrarte for en kjøper ville jeg ha startet med å bevege svinghjulet noen mm hver vei, frem og tilbake, mer og mer. Dette for å forsiktig fjerne preservering fra fabrikken som nå vel har harsknet som gammelt smørr... Enig men jeg ville pumpet inn litt motorolje i fra en smøre kanne før denne prosessen. dieselfan skrev 12 minutter siden: Så er det å skru opp dreneringsskruen i bunn av flotørkammer og pumpe på blære og skylle igjennom en kopp... Det punktet hadde jeg utsatt til motoren var solgt og bare hvis selger hadde krevd enn running motor for at det skal bli ett salg. Trolig kan denne motoren gå til en samler som verdsetter enn motor og tank det ikke har vært bensin i. Blir jo bare spekulasjoner i fra min side men jeg ville helst ha ordnet alt med denne motoren hvis jeg var kjøper Redigert 7.August.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Rådene mine var kun ment dersom det ble prøvestart... Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Motoren var i bruk i noen få år før den gikk tilbake i esken, så helt ubrukt med original konservering er den ikke. Uttrykte meg uklart på dette punktet, beklager det. Olje ble dryppet inn i sylindrene og dratt rundt før den ble satt bort. Men impeller osv har stått stille, ja. Samme med alle mulig pakninger som ville fått tilført smørning ved bruk. Så noe sjeldent samler-eksemplar er det ikke, men den er lite brukt totalt sett. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Mest spennende er det da om den ble kjørt lenge i ferskvann før den ble lagt bort ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.