TMB Startet 8.August.2019 Link til dette innlegget Startet 8.August.2019 Jeg trengte ny motor, og endte opp med å handle litt mer enn det jeg trengte... planen var egentlig å sette alt i stand og selge det videre. Men ser nå at visse deler til vp290 dreva er skamdyre. Og jeg vil ikke gjøre det halvgjort. Hva ansees å være rett verdi på ett komplett overhalt vp290 drev? Så jeg vet om jeg går på en smell med å bruke mange timer i vinter på å overhale alle drevene eller om jeg kun skal bruke tid på mitt eget og selge de andre som prosjekt... kan vel slenge inn at det også vil bli overhalt 3stk motorer i vinter hvorav to selges. En aq151 og en aq140. Hva kan en forvente å få for disse? Har alt fått fornuftig bud på 2,5liter’n uten mariniseringsdelene. Men synes det hadde vært morro å bygger noe annet enn løpsmotorer også. Og når en alt må lage seg verktøy for trykktesting av varmevekslere og oljekjølere så hvorfor ikke. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Er det Volvo Penta 290 SP drev det handler om? Om jeg skal kjøpe så er jeg villig til å betale: (for løst drev uten skjold, med sporbart nummer, kjent forrige eier og pen i lakk/dekaler) Utv 2.30/1.95 5-8.000 avhengig av lyttetest med stetoskop, momenttest og tetthetsprøve resultat Utv 1.78 8-12.000 Utv 1.68 10-15.000 Dersom jeg bestemmer meg for å tappe et drev som sies å være overhalt av spesialist... og jeg finner det minste fnugg i den olja anser jeg jobben som er gjort som fadese og halvgjort og det betyr komplett demontering og skikkelig rengjøring og ny montering.... Altfor mange "bilcross" mekanikere som ikke helt forstår hygienekravene inni et slikt drev.... dessverre Sitér dette innlegget Link to post
TMB Svart 8.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Ja, holder ikke med nyovermalt... Hvor står utvekslingen på dreva? Ser ut til at de med 2.30 og 1.95 utveksling ikke er verdt å overhale da. Hvilke utvekslinger ble brukt til hvilke motorer som oftes? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Utveksling står på nummerplata eller slått inn på lagerhuset (som står rundt propellaklingen) mot/under anoden Dette er ca tall: 2.30 bensin 4 syl /AD30/31/40/41 diesel 1.95 bensin V6 og små V8 /TAMD31P/KAD32 1.78 store V8 bensin, KAD42/43/44 1.68 store V8 bensin, KAD44 De aller fleste motorene kunne leveres med 2 eller 3 forskjellige utvekslinger. Dette er min mening om hva som er "typisk" det er lite nyttig for TS å høre om at det er en feil i den svært generelle tabellen over fordi du har en annen utveksling på ditt DP drev.... i dobbeltinstallasjon i en tung amerikansk båt.... Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Det var nevnt SP drev her men alle utvekslinger refererer DP Hva skulle det være egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 dieselfan skrev for 9 timer siden: Er det Volvo Penta 290 SP drev det handler om? Ja, det var vel samme fjåtten som spurte TS om det var SP, som villledet hele Forumet med totalt irrelevante DP utvekslinger... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Men fikk fjotten svar Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.