Jump to content

Verdi på vp290 drev


TMB

Recommended Posts

Jeg trengte ny motor, og endte opp med å handle litt mer enn det jeg trengte... 

 

planen var egentlig å sette alt i stand og selge det videre. Men ser nå at visse deler til vp290 dreva er skamdyre. Og jeg vil ikke gjøre det halvgjort. 

 

Hva ansees å være rett verdi på ett komplett overhalt vp290 drev? 

 

Så jeg vet om jeg går på en smell med å bruke mange timer i vinter på å overhale alle drevene eller om jeg kun skal bruke tid på mitt eget og selge de andre som prosjekt... 

 

kan vel slenge inn at det også vil bli overhalt 3stk motorer i vinter hvorav to selges. En aq151 og en aq140. 

Hva kan en forvente å få for disse?

 

Har alt fått fornuftig bud på 2,5liter’n uten mariniseringsdelene. Men synes det hadde vært morro å bygger noe annet enn løpsmotorer også. Og når en alt må lage seg verktøy for trykktesting av varmevekslere og oljekjølere så hvorfor ikke. 

Link to post

Er det Volvo Penta 290 SP drev det handler om?

 

Om jeg skal kjøpe så er jeg villig til å betale:  (for løst drev uten skjold, med sporbart nummer, kjent forrige eier og pen i lakk/dekaler)

 

Utv 2.30/1.95   5-8.000 avhengig av lyttetest med stetoskop, momenttest og tetthetsprøve resultat

 

Utv 1.78             8-12.000

 

Utv 1.68             10-15.000

 

Dersom jeg bestemmer meg for å tappe et drev som sies å være overhalt av spesialist... og jeg finner det minste fnugg i den olja anser jeg jobben som er gjort som fadese og halvgjort og det betyr komplett demontering og skikkelig rengjøring og ny montering....

Altfor mange "bilcross" mekanikere som ikke helt forstår hygienekravene inni et slikt drev.... dessverre

Link to post

Utveksling står på nummerplata eller slått inn på lagerhuset (som står rundt propellaklingen) mot/under anoden

Dette er ca tall:

2.30 bensin 4 syl /AD30/31/40/41 diesel

1.95 bensin V6 og små V8 /TAMD31P/KAD32

1.78 store V8 bensin, KAD42/43/44

1.68 store V8 bensin, KAD44

 

De aller fleste motorene kunne leveres med 2 eller 3 forskjellige utvekslinger. Dette er min mening om hva som er "typisk" det er lite nyttig for TS å høre om at det er en feil i den svært generelle tabellen over fordi du har en annen utveksling på ditt DP drev.... i dobbeltinstallasjon i en tung amerikansk båt....

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...