Tom R Startet 8.August.2019 Del på Facebook Startet 8.August.2019 Planlegger sjøsetting i Iddefjorden i Halden 2020 eller 2021. Frakt dit på planlegges litt (hvor jeg kjører båten til for sjøsetting). Båten går ikke fort (snekke, 10 hk) prøver derfor å frakte et stykke, og kjøre båten ikke altfor langt. Spørsmålet er; Er det noen som vet hvor nærmeste båt-kran er for sjøsetting nær Halden/Iddefjorden? Jeg har hørt med Halden Båtforening og de har ikke kran. Andre i Østfold? Alternativet er å sjøsette i Horten, men blir for 10 timer båt-tur derfra... Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 8.August.2019 Del på Facebook Svart 8.August.2019 Sett ut u Skjeberg kilen. Flere med kran. Men Sarpsborg båtforening i Høysand er trolig rimeligst Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Sequoia Svart 8.August.2019 Del på Facebook Svart 8.August.2019 Du kan vel sette ut ved hjelp av en lastebilkran? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.August.2019 Del på Facebook Svart 8.August.2019 Grimsøy, da har du ikke lange turen til Iddefjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 8.August.2019 Del på Facebook Svart 8.August.2019 Nei for Guds skyld. Ikke spons den surpumpen?. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.August.2019 Del på Facebook Svart 8.August.2019 Draco24styling skrev 4 minutter siden: Nei for Guds skyld. Ikke spons den surpumpen?. Glemte å legge inn en advarsel der ja :-D Men de er effektive og rimelige, så får en heller plugge igjen øra, holde kjeft og tenke på noe vakkert mens det pågår, hvis en klarer det ;-) -- Har vel 200 meter bort til krana på Grimsøy men etter siste selsomme turen på land der så orker jeg rett og slett ikke. Har blitt for gammel til å bli slengt dritt til uten å kunne ta igjen fordi det er min båt som henger i krana til noen. Så jeg skal følge denne tråden for å se om det er noen alternativer. Sendte en forespørsel om løft og tre- fire dager på land oppi elva ett sted ved Fredrikstad i høst. Der var prisene helt sinnssyke. Om jeg ikke husker feil så ville de ha rundt 15 000,-. Betalte vel rundt 5000,- for det samme på Grimsøy i våres. Da får en heller tåle å bli behandla som ei lausbikkje og dritt en stund, eller kanskje ikke....? Blir nesten som å prostituere seg å måtte ta dritt for å spare noen tusenlapper. Men kjenner at jeg ikke trives i yrket som hore... selv om en må ta en for kongen og fedrelandet av og til Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 8.August.2019 Del på Facebook Svart 8.August.2019 Kan jo høre med de som transporterer båter til Haldenkanalen. https://www.visitoestfold.com/no/indre-ostfold/artikler/Haldenkanalen/Battransport-til-og-fra-Haldenkanalen/ Mellom Halden havn (Oslofjorden) og Tistedal (5km) : – Kanalselskapet tilbyr transport med båthenger for båter inntil 2,7 tonn. Pris kr 1.200,- Ring tlf: +47 69811200 – For båter opptil 7 tonn tilbyr Juliusen Transport frakt med lastebil. Ring tlf: +47 92216554 Mellom Dalslands Kanal og Ørje: – Kanalselskapet tilbyr båttransport Østre Otteid-Ørje (båter inntil 2,7 tonn) Pris kr 1.200,- Ring tlf: +47 69811200 – For båter opptil 4 tonn tilbyr Per Klund Transport frakt med lastebil Tøcksfors-Ørje. Ring tlf: +47 90663372 SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Tom R Svart 9.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2019 Takker for alle tips (og advarsler :-)). Da har jeg litt å sjekke opp rundt! Tom Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.