Jump to content

Båtkran nær Halden

Tom R

Recommended Posts

Planlegger sjøsetting i Iddefjorden i Halden 2020 eller 2021. Frakt dit på planlegges litt (hvor jeg kjører båten til for sjøsetting). Båten går ikke fort (snekke, 10 hk) prøver derfor å frakte et stykke, og kjøre båten ikke altfor langt.

Spørsmålet er; Er det noen som vet hvor nærmeste båt-kran er for sjøsetting nær Halden/Iddefjorden? Jeg har hørt med Halden Båtforening og de har ikke kran. Andre i Østfold? Alternativet er å sjøsette i Horten, men blir for 10 timer båt-tur derfra...

Guest Avmønstret#
Draco24styling skrev 4 minutter siden:

Nei for Guds skyld. Ikke spons den surpumpen?

Glemte å legge inn en advarsel der ja :-D

Men de er effektive og rimelige, så får en heller plugge igjen øra, holde kjeft og tenke på noe vakkert mens det pågår, hvis en klarer det ;-)

--

Har vel 200 meter bort til krana på Grimsøy men etter siste selsomme turen på land der så orker jeg rett og slett ikke. Har blitt for gammel til å bli slengt dritt til uten å kunne ta igjen fordi det er min båt som henger i krana til noen. 

Så jeg skal følge denne tråden for å se om det er noen alternativer. 

Sendte en forespørsel om løft og tre- fire dager på land oppi elva ett sted ved Fredrikstad i høst. Der var prisene helt sinnssyke. Om jeg ikke husker feil så ville de ha rundt 15 000,-. Betalte vel rundt 5000,- for det samme på Grimsøy i våres. Da får en heller tåle å bli behandla som ei lausbikkje og dritt en stund, eller kanskje ikke....?

Blir nesten som å prostituere seg å måtte ta dritt for å spare noen tusenlapper. Men kjenner at jeg ikke trives i yrket som hore... selv om en må ta en for kongen og fedrelandet av og til :crazy::lol:

Kan jo høre med de som transporterer båter til Haldenkanalen.

https://www.visitoestfold.com/no/indre-ostfold/artikler/Haldenkanalen/Battransport-til-og-fra-Haldenkanalen/

Mellom Halden havn (Oslofjorden) og Tistedal (5km) :
– Kanalselskapet tilbyr transport med båthenger for båter inntil 2,7 tonn.               
Pris kr 1.200,- Ring tlf: +47 69811200

– For båter opptil 7 tonn tilbyr Juliusen Transport frakt med lastebil.                     
Ring tlf: +47 92216554

Mellom Dalslands Kanal og Ørje:
– Kanalselskapet tilbyr båttransport Østre Otteid-Ørje (båter inntil 2,7 tonn) Pris kr 1.200,- Ring tlf: +47 69811200

– For båter opptil 4 tonn tilbyr Per Klund Transport frakt med lastebil Tøcksfors-Ørje. Ring tlf: +47 90663372

SailorBoy

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...