Humrefisker Startet 9.August.2019 Del på Facebook Startet 9.August.2019 I mitt NSE12-oppsett med radar og egen radarprosessor, har nå radaren valgt å ikke levere data lenger. Plotteren sier etter en liten stund «ingen kommunikasjon» og domen går heller ikke rundt (lukket dome). Radarstatus er ifølge plotteren OK, prosessoren får headingdata via NMEA2000 OK, så kommunikasjonen mellom plotter og prosessor er operativ (ethernet). Jeg har forsøkt å trekke ut kontakten som forbinder radarprosessoren med domen, og da er status at antenne er frakoblet. Så jeg antar da at strøm og datakommunikasjon opp til selve domen er OK. Snakket med Navico som anbefalte å koble batteri direkte til prosessoren for å se om det er spenningsfall under oppstart som er årsaken. Nimbus mente domen var full av vann og fuktighet, og Tel-Rad tenker i retning kabelbrudd. Vel, jeg har vært på taket og demontert domen, det er ikke tegn til fuktighet og alle koblinger er OK. Kan jo sjekke at alle ledere er OK, men jeg er ikke helt overbevist om at det er årsaken. I starten av «problemtiden» uten kommunikasjon, gikk domen rundt under initialisering når strømmen ble slått på, men det skjer ikke lenger heller, Så jeg lurer på om motoren i domen er kaputt (ser ut som en step-motor). Er det noen som har erfart noe lignende her? Er det noe håp for systemet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.