Jump to content

Hvordan måle dimensjon på ankerkjetting

jørn

Recommended Posts

Min erfaring er at de fargemerkene spretter ut. Jeg har anvendt fargestrips fra Biltema siste 10 år. De blir ikke ødelagt i min vinsj.

to røde strips på et ledd er 10 meter

To slike lenker etterhverandre er 20 meter

Så har jeg det samme i grønt, der to røde lenker og en grønn lenke er 10+10+5=25 meter. Ser disse lenkene (forut) både innefra og fra flybridge, så de er ganske synlige. Funket bra for meg - måtte dog sette på et par strips til som løsnet nå etter 10 år....

nordan family 27 skrev for 18 timer siden:

Min erfaring er at de fargemerkene spretter ut.

Har samme erfaring...vurderte lakkering som merking, men om strips funker i kapilaret, så er kanskje det en enklere metode..

Har 8 mm kjetting...Lowfrans vinsj..

nordan family 27 skrev for 18 timer siden:

Jeg har anvendt fargestrips fra Biltema siste 10 år. De blir ikke ødelagt i min vinsj.

Har også 8mm og Lofrans vinsj. Har imidlertid ikke fritt fall - mulig det vil bli verre for stripsene. Egentlig litt overrasket over at de fremdeles holder seg. 

Når jeg ikke har fritt fall peker jo de samme leddene alltid riktig veier også - de ligger jo likt i kabularet på vei opp og ned - gang etter gang.

nordan family 27 skrev for 1 time siden:

Når jeg ikke har fritt fall peker jo de samme leddene alltid riktig veier også - de ligger jo likt i kabularet på vei opp og ned - gang etter gang.

Nå var du vel litt for raskt med tastaturet.

Har også Lofrans vinsj med frittfall ,  da jeg bare har koplet  den for opp. . 

kabularet vet ikke om du kjører ut eller har fritt fall, det tar ankret opp samme vei hver gang okke som.

måtte bare :wflag:

Brukte de små boksene med Bengalakk for så  lenge siden,  at  jeg har glemt koden, men fargen er der. teller fargekatter  6  X 5  = 30m.

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...