Jump to content

Tehri 400 og 20hk motor, erfaringer?


Tina.v.h

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal kjøpe en liten bruksbåt og har sett på Tehri 400. Den kommer til å bli brukt av meg alene i noen tilfeller og av flere andre ganger. Jeg vil dermed ha en båt som går godt både med lett og tung vekt. Den skal aldri kjøre langt, men vil gjerne ha litt fart når jeg skal ut å fiske.

 

Jeg ser Tehri 400 blir anbefalt mellom 5 og 15 hk, men jeg lurer på om det vil gå med 20hk motor? Noen erfaringer?

 

Og noen betraktninger om Tehri 400 generelt?

 

Takk for svar!

Link to post
Share on other sites

Produsenten har oppgitt at de ikke godkjenner bruk av motorvekt over 42 kg. 

Det vil nok si at for å bygge båten så lett, 120kg, så har en gått ned på bla akterspeil styrke. 

Du skriver ikke hvilken motor du vurderer. Det er tildels betydelig vektforkjell på 2T vs 4T og de forskjellige merkene. 

Noen merker selger samme motor/vekt som både 9.9, 15 og 20 mens andre merker har nå lettvektsutgaver av 9.9hk

 

For egen del ville jeg valgt en Yamaha 15hk 2T eller Tohatsu 2T 15/18hk til Theri 400, særlig om den vil brukes med 3-4 pers av og til. 

 

Redigert av dieselfan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...