Jump to content

Rar lyd i yamaha 40hk 3cyl 2takt

Emil13

Recommended Posts

Hei
kanskje noen kan hjelpe meg med min båtmotor
Gjeller yamaha 3cyl 2takt 40hk
plutselig kommet noe rar lyd på den som på video høres bra på tomgang 
v kjøring er den ikke så hørbar kan vare borte i to-tre dager så er den har igjen...
for båt med to i i 27 knop med kalesje på(monterte på hydrofoil da går den litt saktere enn før ca 1.5-2 knop)
kompresjon er bra 
ny impeller og alt i pumpe hus i år
kjører med 1.5% olje 

alt under svinghjul er ok

lyd virker som kommer fra ned på motor

ikke problemmer med motor ingen fusking kun den lyd...

sjekket alt på motor med en som skrur i båtmarina men alt er normalt ingen spor i cyl eller stempler 
han som motor er kjøpt fra sa noe om redventil og at han økt åpning i dem med 0,4mm kan det som er feil ?
nor det pipper og gir jeg 3/4 gas sette på chock par ganger kveler motor litt da par tre ganger da lyden blir burte ...

lyden minner om piping av fri eksos eller

viftereim som piper 

for ikke lastet video men video ligger på 

vintage mercury outboards norway på fb

Du må nok prøve å få lagt filmsnutten inn her på forumet hvis du skal forvente noen svar i form av hjelp, tips og råd. Eventuelt laste den opp på Youtube og dele linken her. Vil tro det er få som gidder å begynne å lete etter en filmsnutt på Facebook, det er ikke alle som har Facebook en gang:wink: Håper du får det til og at du finner ut av ulyden.

Hvis du får lagt filmen ut på Youtube kan du klikke på dette symbolet over tekstfeltet for å legge inn link:

0A1CE75A-6513-4DC6-B55B-A88CFAF4B416.jpeg.d0302c9b29dafbeacb51a1c90a3d9927.jpeg

Da kommer det opp et vindu der du kan legge inn linken der det står URL og tekst som skal vises der det står Link text (teksten kun som eksempel).

EB883D90-97DD-48E9-B324-D4B695F70F36.jpeg.1da2e078fb8691c3f6123862f5898964.jpeg

du har nok ret i det ..

men fant ut at må byttes simeringer nede på motor, skifter alle når sesong er over,

en på merc fp mente han hadde samme ulyd  i sin yama og kjørt med den i mange år,skiftett simering til slut da plystrelyd er borte ..

skal starte motor i morgen uten drivaksel, tar av indervannhus  for å sjekke om det er ikke noe ant /impeller eller../ og da neste blir å rive av powerhead

Forsiktig med skruene da:wink: Yamaha er kjent for å ha dårlig kvalitet på skruene, de knekker fort tvert av hvis de har irret fast litt. Forrige overhaling gikk det med i alle fall 5 skruer for min del, på tross av bruk av varme og rustløser etter alle kunstens regler. Et par av de løsnet med bruk av påsveiset mutter, de andre måtte borres opp.

Når det gjelder filmsnutten tror jeg likevel ikke det er dumt om du får den lastet opp på Youtube og lagt den inn her, i tilfelle det går an å høre om det er annet som er galt med motoren (og ja, jeg søkte på «vintage mercury outboards norway» på Facebook, men gruppa er lukket og jeg gadd ikke melde meg inn i nok ei gruppe bare for å se en filmsnutt:wink:).

Alu og rustfri har jeg faktisk jobbet en del med..webasto/eber på et år gamle lastebiler og alt knekker og går i dazz så kan tenke meg hva kan jeg få med gammelt yama???? 

allerede får å fjerne termostat(kjører uten) knekt ene bolt men har privat godt utstyrt garasje så gikk bra, blir nok mer ???med blokka kan tenke meg..

jeg prøver å få film på yt men for ikke dette til...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...