Jump to content

Perkins T6-354 ryker hvitt og går dårlig.

Rehab

Recommended Posts

Noen som har ide om hva feilen kan være? Motoren er plutselig blitt vanskelig og starte,når den starter så ryker den ganske kraftig hvitt. Den lar seg heller ikke ruse opp tar ikke gassen. Jeg har sjekket turbo som forøvrig er 4 år gammel,alt ok. Ikke vann i olja,sjøvannspumpa går som den skal. Mangler ikke vann/ frostvæske. Ingen synlige feil.... Mistenker eksosmanifold .

Redigert av Rehab (see edit history)
Rehab skrev 1 time siden:

Den lar seg heller ikke ruse opp tar ikke gassen.

Det har jeg bare opplevd ved problemer med dieseltilførsel. Hadde mye rusk / dieseldyr i tanken som tettet utløpet, så motor ikke fikk nok diesel.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Andor skrev 34 minutter siden:

tyder på at den kan få alt for mye diesel, det kan gi ganske lys grå hvit røyk, du har ikke noen dyser som renner, har du sjekket ventiler så det ikke er noe som har satt seg, er timingen på dieselpumpe riktig og til slutt uren diesel

Har aldri opplevd at for mye diesel gjør at motoren ryker hvit. 

Andor skrev On 11.8.2019 at 20.35:

helt normalt med vit røyk ved uforbrent diesel som ikke tenner

Det var nytt for meg ihvertfall. Alle motorer jeg har vært bort i ryker sort når den får for mye diesel. En dieselmotor ryker hvit blant annet når den får et drivstoffunderskudd og den får dermed feil innsprøytningskarakteristikk som fører til dårlig forbrenning. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...