Rehab Startet 11.August.2019 Del på Facebook Startet 11.August.2019 (redigert) Noen som har ide om hva feilen kan være? Motoren er plutselig blitt vanskelig og starte,når den starter så ryker den ganske kraftig hvitt. Den lar seg heller ikke ruse opp tar ikke gassen. Jeg har sjekket turbo som forøvrig er 4 år gammel,alt ok. Ikke vann i olja,sjøvannspumpa går som den skal. Mangler ikke vann/ frostvæske. Ingen synlige feil.... Mistenker eksosmanifold . Redigert 11.August.2019 av Rehab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.August.2019 Del på Facebook Svart 11.August.2019 Tett dieseltilførsel. Sjekket filtrene? Sitér dette innlegget Link to post
Rehab Svart 11.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2019 Har ikke sjekket de ennå. Håper at det er så enkelt som det.... de som sitter der er vel gått ca 150 timer. Kjøper nye i morgen og skifter de samt rengjøring av vannutskiller. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.August.2019 Del på Facebook Svart 11.August.2019 Rehab skrev 1 time siden: Den lar seg heller ikke ruse opp tar ikke gassen. Det har jeg bare opplevd ved problemer med dieseltilførsel. Hadde mye rusk / dieseldyr i tanken som tettet utløpet, så motor ikke fikk nok diesel. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Andor Svart 11.August.2019 Del på Facebook Svart 11.August.2019 tyder på at den kan få alt for mye diesel, det kan gi ganske lys grå hvit røyk, du har ikke noen dyser som renner, har du sjekket ventiler så det ikke er noe som har satt seg, er timingen på dieselpumpe riktig og til slutt uren diesel Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.August.2019 Del på Facebook Svart 11.August.2019 Andor skrev 34 minutter siden: tyder på at den kan få alt for mye diesel, det kan gi ganske lys grå hvit røyk, du har ikke noen dyser som renner, har du sjekket ventiler så det ikke er noe som har satt seg, er timingen på dieselpumpe riktig og til slutt uren diesel Har aldri opplevd at for mye diesel gjør at motoren ryker hvit. Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 11.August.2019 Del på Facebook Svart 11.August.2019 helt normalt med vit røyk ved uforbrent diesel som ikke tenner Sitér dette innlegget Link to post
Rehab Svart 12.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2019 Da har jeg vært i båten og skiftet alle 3 dieselfiltere og rengjort vannutskiller,startet som et skudd og alt i orden.? Så til helgen blir det full gjennomgang av tanker.? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 12.August.2019 Del på Facebook Svart 12.August.2019 Flott! Ønsker deg en god sensommer og høst i båten. Kjempebra du gir tilbakemelding. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
bellen Svart 12.August.2019 Del på Facebook Svart 12.August.2019 Andor skrev On 11.8.2019 at 20.35: helt normalt med vit røyk ved uforbrent diesel som ikke tenner Det var nytt for meg ihvertfall. Alle motorer jeg har vært bort i ryker sort når den får for mye diesel. En dieselmotor ryker hvit blant annet når den får et drivstoffunderskudd og den får dermed feil innsprøytningskarakteristikk som fører til dårlig forbrenning. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 13.August.2019 Del på Facebook Svart 13.August.2019 Min erfaring ved uforbrent diesel er også sort sotete røyk. Typisk på dieselbil med gammelt tett luftfilter som gir for liten luftblanding til dieselen. Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 13.August.2019 Del på Facebook Svart 13.August.2019 ja det blir noe annet, men når det ligger uforbrent diesel i tennkammer som ikke tenner, så blir det hvit røyk av det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.