fersksjømann Startet 11.August.2019 Link til dette innlegget Startet 11.August.2019 Hei? Jeg har nettopp kjøpt min første båt og er helt grønn på dette med motor og teknisk på båt? Jeg har kjøpt en sjømann 22 med defekt motor (2 syl FM S2) med vendbar propell. Lurer på hvilken motor jeg kan bruke som er driftsikker og passer inn i båten uten alt for mye ombygging/tilpassing? Må jeg bruke vendbar propell eller kan jeg sette inn motor med girkasse som har fremover/revers? Alle tips og råd mottas med takk? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Hva med en FM S2 ? http://fm-motor.no/?page_id=41 Burde også være fullt mulig å overhalle den du har da defekt motor kan være så mangt. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 12.August.2019 Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Vanlig girkasse burde funke fint. Regner med at de fleste 2 sylindrede kan brukes hvis du ikke går for original moter. Yanmar er gode motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 12.August.2019 Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Var jeg deg, ville jeg satt inn en 10 hesters SABB. Utrolig driftssikre og nøysomme motorer. Jeg hadde en Fm motor engang, og fikk mase kluss da toppakning gikk. Skifta til SABB, og opplevde at dens 8-10 hester dreiv båten mye bedre enn før. SABBen får du kjøpt brukt, du skal bare ha en med ferskvannskjøling og elanegg. Jeg er usikker på hva du har av aksling og propell, i tilfelle så ville jeg kjøpt helt SABBanlegg, så får du vridbar propell, perfekt til dorging. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.