Jump to content

Feil med tankmåler på Saga 315


BMW X1

Recommended Posts

Kjøpte en Saga 315 med en 225 HK Volvo Penta i mai og har fult tanken helt full 2 ganger, begge ganger viser tankmåler full tank til jeg har brukt ca 180 liter med diesel. Etter dette begynner måler å fungere, nålen ligger da midt mellom halv tank og 3/4 tank. Fungerer fint til jeg fyller tanken igjen. Når tanken på 420 liter er helt full står det at jeg har 390 liter med diesel på EVC displayet. Har lest i instruksjonsboken at jeg kan prøve å kalibrere tankmåler på nytt mens den er helt full, eller tømme tanken helt for så å fylle tanken 20 %, 40 %, 60 %, 80 % og så ved 100 %. Enkleste vil jo være å prøve å ta en kalibrering av tank når den er helt full for å se om dette løser problemet. Noen som har noen erfaringer ? 

Link to post
Share on other sites

Jobbet med båt for noen år siden. Når jeg skulle kalibrere giver/måler skrudde jeg ut giver av tank. Vi brukte den typen som på bilde. Ringen helt ned gir 0% og på topp gir 100%. Flyttet bare ringen etterhvert som jeg kalibrerte stegene. 

Har du den typen uten flotør, kan du jo evt dyppe giver i en bøtte med diesel.

fuel-tank-level-sensor-500x500.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...