Glenn1980 Startet 14.August.2019 Del på Facebook Startet 14.August.2019 Hei. Har nylig kjøpt en Fairline Targa 28 , 1996 mod. I den sitter 2 stk. Volvo penta kad 32, 2004 mod. Når jeg gasser på sakte stopper turtall på ca. 1500-1600, selv om de føres helt i bunn. Gasser jeg rask på med begge, slår begge kompressorer inn og blir med opp til 2500, så dropper sb motor ned i 2100 for så å bli med opp til 2500 igjen, og slik gjentar det seg. Får den i plan etter ca. 3-4 slike turtall dropp. Er båten lastet med 3-4 voksne, fortsetter den slik og går ikke i plan. Prøver jeg å gi bunn gass raskt med sb motor skjer ikke noe. Gjør jeg det samme med BB motor, slår kompressor inn. Når båten er i plan er maks turtall 3300 på begge. Har da ca. 29 knop. Jeg kan høre uling etter turboen i BB, men ikke SB motor. Noen som gjenkjenner problemet eller vet hva dette kan være? Holder forøvrig til i Skjeberg, om det er noen som har anledning å ta en nærmere kikk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 Ville koblet ladetrykkmåler/manometer til innsugsmanifoldene på begge motorer som en start. Liker ikke at du kun hører en av turboene. Tror jeg hadde demontert på luftside og snurret på turbinakslingene og vurdert om de er like. Har motorene separat dieseltilførsel og filtrering? trippelsjekk at ikke filtera er tette Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 Nylig kjøpt - hva er selgers forklaring? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 (redigert) Ingen alarm via EDC ? Redigert 14.August.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
camilie Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 Hadde samme problem.på en 39 targa med 2 x 42 motorer.....var tette filter.....og vann i dieseltanker......noen år siden:-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Glenn1980 Svart 14.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2019 dieselfan skrev 41 minutter siden: Ville koblet ladetrykkmåler/manometer til innsugsmanifoldene på begge motorer som en start. Liker ikke at du kun hører en av turboene. Tror jeg hadde demontert på luftside og snurret på turbinakslingene og vurdert om de er like. Har motorene separat dieseltilførsel og filtrering? trippelsjekk at ikke filtera er tette Hei. Takk for tips?. Har flere tilbakemeldinger på defekt turbo, men det forklarer vel ikke at kompressor ikke slår inn på sb motor uten hjelp fra BB motor? Er separat tilførsel og filtrering. Filter er skiftet i midten av juni. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Glenn1980 Svart 14.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2019 Brigg skrev 46 minutter siden: Nylig kjøpt - hva er selgers forklaring? Jeg har ikke snakket med selger om det enda. Prøver å gjøre meg litt bedre kjent med problemstillingen først. Greit å kunne svare litt for seg om selger prøver å kontre med noe. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 Hjernen inneholder noen logiske sløyfer også... Ville sjekket svinghjulsensor og ladetrykk sensorer. Kryssbytt mellom motorer og se om feilen flytter på seg... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Glenn1980 Svart 14.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2019 dieselfan skrev 50 minutter siden: Ingen alarm via EDC ? Nei, går ingen alarm. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 Har du sjekket om det er feilkoder? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ulyden Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 Tror dette er en ren mekanisk motor uten annen elektronikk enn kompressorstyring. Tror også denne er ganske analog. Bare mål turbotrykk og ev hvor mye diesel den bruker så finner du nok ut av dette. http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/nye-diesler-fra-volvo-penta Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.