Jump to content

Veihusfilter kad44, bytte hvert 2. år?

VP44

Recommended Posts

Veivhusventilasjonsfilteret forsvant vel når 41B ble introdusert og erstattet med oljeutskiller i bakerste ventildeksel og slange derfra til luftfilter/innsug. 44-eren har ikke slikt filter. Jeg tror du har fått unøyaktig informasjon fra mekanikeren. 

På D4/D6 er imidlertid dette filteret gjeninnført. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ta med en 5 åring i motorrommet.

- innen 5 minutter er han i gang... hva er det ?  hva er det ? og hva er det da ? etter 2 timer så kan en navn på alle de viktigste delene...

Skal du ha KAD44 vil jeg anbefale følgende om du ikke skal være dønn hjelpesløs om du kommer i en situasjon hvor det forventes at du som skipper tar kontroll og kan jobbe sammen med reningsskøyta eller et verksted på mobilen....

• Lær deg navn på de viktigste 25 hovedkomponentene på motor
  • Få oversikt over alle tappepunkter på motoren
  • Lær deg å lufte dieselsystemet
  • Lær deg å bytte dieselfilter
  • Lær deg hvilken veske som skal fylles hvor, og hvor mye motoren rommer
  • Lær deg å bytte impeller "i fart" (selv har jeg holdt på å gå ned med hele familien i dårlig vær, men reddet meg pga et raskt impellerbytte. Det kan være greit å trene på dette en gang i året. Om du har båten på land om vinteren så gjør gjerne en drill ut av å demontere impeller, for den har bare godt av å ikke være montert om vinteren, da varer den lengre, også setter den seg ikke så fast på akslingen)
  • Lær deg hva som er riktig stramming av alle reimer
  • Vurder hvilke verktøy du trenger om bord  
  • Vurder hvilke reservedeler du bør ha ombord
  • Kjør deg kjent med sikringer som er montert på motor og utstyr i båten (dette er kanskje det vanskeligste...)
  • 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...