VP44 Startet 15.August.2019 Del på Facebook Startet 15.August.2019 Hei. Snakket med en som utfører service på Volvo penta. Han sa at veivhus filter skal byttes hvert 2 år. Hvor sitter det på kad44 og er det normalt å skifte det? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 15.August.2019 Del på Facebook Svart 15.August.2019 Veivhusventilasjonsfilteret forsvant vel når 41B ble introdusert og erstattet med oljeutskiller i bakerste ventildeksel og slange derfra til luftfilter/innsug. 44-eren har ikke slikt filter. Jeg tror du har fått unøyaktig informasjon fra mekanikeren. På D4/D6 er imidlertid dette filteret gjeninnført. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
VP44 Svart 15.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2019 Takk for svar synes også det var litt rart. Da jeg ikke hadde hørt at kad 44 hadde det. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 15.August.2019 Del på Facebook Svart 15.August.2019 Nok et eksempel på at som eier av båtmotor må man tilegne seg en del kompetanse. Rett og slett fordi en hel del av de som kaller seg båtmekaniker ikke alltid har full kontroll på det de holder på med. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
dieselfan Svart 15.August.2019 Del på Facebook Svart 15.August.2019 Ta med en 5 åring i motorrommet. - innen 5 minutter er han i gang... hva er det ? hva er det ? og hva er det da ? etter 2 timer så kan en navn på alle de viktigste delene... Skal du ha KAD44 vil jeg anbefale følgende om du ikke skal være dønn hjelpesløs om du kommer i en situasjon hvor det forventes at du som skipper tar kontroll og kan jobbe sammen med reningsskøyta eller et verksted på mobilen.... Lær deg navn på de viktigste 25 hovedkomponentene på motor Få oversikt over alle tappepunkter på motoren Lær deg å lufte dieselsystemet Lær deg å bytte dieselfilter Lær deg hvilken veske som skal fylles hvor, og hvor mye motoren rommer Lær deg å bytte impeller "i fart" (selv har jeg holdt på å gå ned med hele familien i dårlig vær, men reddet meg pga et raskt impellerbytte. Det kan være greit å trene på dette en gang i året. Om du har båten på land om vinteren så gjør gjerne en drill ut av å demontere impeller, for den har bare godt av å ikke være montert om vinteren, da varer den lengre, også setter den seg ikke så fast på akslingen) Lær deg hva som er riktig stramming av alle reimer Vurder hvilke verktøy du trenger om bord Vurder hvilke reservedeler du bør ha ombord Kjør deg kjent med sikringer som er montert på motor og utstyr i båten (dette er kanskje det vanskeligste...) Sitér dette innlegget Link to post
Stilyol Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 (redigert) Prøver her jeg. Besiktiget en båt med kad44 som det kommer noe olje ut av veivhusventiasljons slangen ? Det skal vel ikke skje, hva er alternativene for feilkilde? Kan det være så banalt som tett filter en plass eller snakker vi forløp til overhaling ? Det er ikke ånding, det er mere enn det.. Redigert 13.Juni.2020 av Stilyol (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.