Kweelhouse Startet 15.August.2019 Link til dette innlegget Startet 15.August.2019 Turtelleren min har sluttet å virke, noen som har hatt lignende problem og hvor jeg bør feilsøke? Resten av instrumentene virker normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Sjekk kontakten på giveren (mot svinghjulet), et kjent problem. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kweelhouse Svart 15.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 48 minutes ago, Lars H. said: Sjekk kontakten på giveren (mot svinghjulet), et kjent problem. Ligger den under eksosbendet? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Sjekk manualen, jeg kjenner kun min Yanmar 4JHE. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Han har jo nesten samme motor: Yanmar 4JH4-TE Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Gudrun Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Jeg har 4JH2 og opplevde samme problem. Der var det dårlig kontakt i en kontakt i ledningssettet på motor. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 15.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Jeg studerer tegning, og det ser ut for meg at det ikke er noen sensor. Det går en orange kabel til dynamo fra turteller...... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Kweelhouse skrev 25 minutter siden: Det går en orange kabel til dynamo fra turteller...... Da følger du denne kabelen og sjekker for dårlig kontakt i plugger og kontakter elns. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 16.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Nå har jeg sjekka alle kontakter og alt ser greit ut. Jeg tok ledning direkte fra dynamo og det er forsatt ingen signal til turteller. Spørs om feilen ligger i dynamo? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.August.2019 Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Kan hende. Signalet blir tatt ut før strømmen blir likerettet. Jeg hadde brudd oppstrøms den ene dioden en gang. Det eneste jeg merket var lav ladestrøm og feil på turteller. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 16.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 1 minute ago, Hulda said: Kan hende. Signalet blir tatt ut før strømmen blir likerettet. Jeg hadde brudd oppstrøms den ene dioden en gang. Det eneste jeg merket var lav ladestrøm og feil på turteller. Så hva gjør jeg nå, bestiller ny dynamo? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.August.2019 Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Jeg loddet bruddet og fortsatte videre i 10 år. Dynamoen ble skiftet i fjor, eller var det i år, for å bytte kulelageret. Nå ligger den som reserve. Med samme loddingen. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 17.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2019 Det ble jeg bestilte ny dynamo Hitachi LR180-03C. For en blodpris Yanmar skal ha for den.....greit å ha google Da få jeg prøve å fikse den gamle og ha den som reserve. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 18.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 Så har jeg søndagsyssel på gang, alle instrumentene på panelet hadde sprekk i glasset. Kjøpte nye på biltema og med litt sliping så passet de fint. Synes ikke dette ser så værst ut.....kostet meg 1000 kroner Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 21.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2019 Da har jeg installert ny dynamo, og da fungerer alt som det skal..... Fikk tak i dynamo hos Telmo, den kostet 3200 kroner Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.August.2019 Link til dette innlegget Svart 21.August.2019 Ja, men da produserer den nok mye finere strøm enn min til 600 spenn :-) Du får bruke noen vinterkvelder til å plukke med den gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 21.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2019 1 hour ago, Hulda said: Ja, men da produserer den nok mye finere strøm enn min til 600 spenn :-) Du får bruke noen vinterkvelder til å plukke med den gamle. Synes at prisen ikke var så ille, Yanmar skulle ha over 6000 kroner for dynamo. Dynamo til 600....fikk du tak i på Biltema? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.August.2019 Link til dette innlegget Svart 21.August.2019 Spørs om ikke naboen til Hulda lurer hvorfor ladelyset på bilen plutselig står på hele tiden.. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.August.2019 Link til dette innlegget Svart 21.August.2019 Kweelhouse skrev for 1 time siden: Synes at prisen ikke var så ille, Yanmar skulle ha over 6000 kroner for dynamo. Dynamo til 600....fikk du tak i på Biltema? USA. Refurbished with Pride. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.