Jump to content

Får ikke trykk på ferskvannet

LarsHelg

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en trykkvannspumpe som har fungert som bare det helt frem til jeg nylig tømte ferskvanntanken. Etter dette kommer det ikke vann i kranene. Har fylt vanntanken full og satt på trykkvannspumpen (pumpa går som vanlig, men ser ut som det ikke kommer noe trykk), men det kommer ikke vann ut av kranen. Jeg tømte tanken ved å la trykkvannspumpen jobbe mens jeg lot vannkranen være åpen. Er det noen som har noen tips for hvordan jeg bør gå frem for å få trykk igjen slik at det kommer vann til kranenen?

Redigert av LarsHelg (see edit history)

Mulig du har en slik pumpe som må primes, altså fylles med vann for å fungere skikkelig. Da kan du ta av slangen på sugesiden av pumpa og fylle denne med vann slik at det står vann direkte på pumpa, ved å holde slangen høyere enn selve pumpa. Starter du pumpa kun et kort støt slik at denne fylles med vann kan du koble på slangen igjen og se om du ikke nå får trykk i kranene igjen. Vil nok bli litt hosting og harking i starten til sugeslangen og pumpa blir helt tom for luft. 

Ja, pumpen må ha vann i seg og røret for å kunne suge. 

Jeg kjørte også tom tanken og opplevde det samme. Fylte tanken helt, og lot vannslangen stå på slik at det kom vann både ut påfylling og lufting for å lage litt trykk i tanken. Så åpnet jeg krana og da fikk den «tak» og etter litt var alt som normalt. 

Andre har fylt vann inn i luftingen med påfylling lukket for det samme. Andre har rett og slett åpnet kran uten å ha på pumpen og sugd vannet opp. 

Mvh

Tor Arild 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...