R.O Svart 9.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2019 Med riktig drevpose og noen kanner i posen, ref posten min over, så klarte jeg meg med ca 13liter kjølevæske. Tappet ut ca 40liter ferdig blandet væske - så jeg ser ingen grunn til å knote med s-slangen.... Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 9.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2019 Sjøbliss skrev for 11 timer siden: Noen som vet ca dimensjon på PP rør som passer inn i inntaksslangen bak på transomen? Jeg bruker en Ø32 vanlig stålarmert gjennomsiktig slange som var avkapp fra noe jeg hadde igjen. Stikker den bare inni og så andre enden i bøtta med frostvæske. Bruker ikke slangeklemme. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 9.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2019 Takk @Gabi. Jeg kjøpte 32mm og 40mm PP men da er nok 32mm helt fint. Jeg tror at siden jeg har en Biltema pose som ikke er like smart som den nevnt over så bruker jeg trikset med S slangen og et rør rett ned i laveste punkt på posen. Da skal det nok ikke så mange literene til. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 13.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2019 "Sugerørmetoden" ned i drevposen var veldig effektivt. Fikk kjørt full rens på kjølerene med sirkulasjon av systemrens på varm motor i en god stund. Tre dager hvile så kjørte gjennom masse vann og nå frostvæske. Brukte 20 liter men kunne klart meg med 10. Tappet alt av igjen og kan bruke det på nytt neste år. Slett ikke dårlig patent. ? Lagde hakket nederst så ikke røret skal suge seg fast i posen og lage vakuum. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.