Draco Crystal Startet 16.August.2019 Del på Facebook Startet 16.August.2019 Hei! Jeg har en 25 fots daycruiser hvor topplanternen er festet i aluminiumsprofilen i overkant av frontruten. Denne er kun festet med en skrue, og har en tendens til å løsne. Er det noen som har forslag til noen bedre måte å feste lanternen på? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 16.August.2019 Del på Facebook Svart 16.August.2019 Knipset et bilde. Det er så mye lettere for oss og hjelpe deg ? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.August.2019 Del på Facebook Svart 16.August.2019 (redigert) Samme skrue med en liten dært med fugelim (tec7 eller Biltema Multibond Rapid) i skruehullet. Og evt tilsvarende liten kladd med samme på stedet der landternen hviler. Jeg bruker helst transparent fugelim til dette. Og jeg bruker gjerne slik engangstørrklut som man får i bleieavdelingen på butikken sammen med litt aceton til både å vaske flatene først, samt ta bort for mye fugelim. Har bare plastpose rett ved siden av og kaster klut etter klut. Redigert 16.August.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Draco Crystal Svart 19.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2019 Takk for tips så langt. Jeg tar også et bilde og legger ut. Sitér dette innlegget Link to post
Draco Crystal Svart 19.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2019 (redigert) Hei! Her er et bilde av lanternen montert på aluminiumsprofilen. Redigert 19.August.2019 av Draco Crystal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 19.August.2019 Del på Facebook Svart 19.August.2019 Samme jeg hadde på en Gp700. Om du søker på feks finn etter den type båt kan du se hvordan nyere type enn jeg hadde er løst. Da er det brukt rør i syrefast slik at man får et beslag. Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 19.August.2019 Del på Facebook Svart 19.August.2019 Hej Du har kanske möjlighet att sätta på ett rör med en runt lysande vit. Då får du både topplanterna, akterlanterna och ankarlanterna i samma lanterna, behöver en egen strömbrytare om den skall användas som ankarlanterna. Detta är godkänt i båtar upp till 12 m. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Draco Crystal Svart 22.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2019 Hei! Takk for gode innspill Jørn og Ove. Jeg tar også en titt på Finn. En rørløsning kan være en mulighet. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.