Gufychu Startet 18.August.2019 Link til dette innlegget Startet 18.August.2019 (redigert) Hei! Jeg har en mercruiser 4.3 205hk som kveles etter en stund i fri. Ved gasspådrag kveles den med en gang. Den starter litt tregt, men starter og går rundt. Coil er sjekket. Nye tennplugger som fungerer. Manifolder er renest og kjøler. Ny bensin. Bensinfilter er rent Bensinpumpa fungerer Det kommer bensin ut av forgasser ved gasspådrag. Det er elektronisk tenning og fordeler fungerer som den skal. Så, hva står igjen å sjekke? Takk for svar Redigert 18.August.2019 av Gufychu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 18.August.2019 Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 Hei Ny på forumet? Velkommen! Kan du redigere overskriften/tittelen på tråden og få med info om merke og motormodell? Gjerne i detalj. Hvis ikke risikerer du at tråden stenges (i følge forumreglene). Redigerer du tittelen blir det greiere for dem med peiling på motoren å klikke seg inn og komme med løsningsforslag + tråden blir bedre søkbar i ettertid i tilfelle flere får samme utfordringer som deg. Håper de rette kommer på banen med hjelp, kjipt når ikke ting fungerer som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 18.August.2019 Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 Er det EFI eller MPI. Årsmodell på motor? Sitér dette innlegget Link to post
Gufychu Svart 18.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 MorganX skrev 5 minutter siden: Er det EFI eller MPI. Årsmodell på motor? MPI Båten er fra 1996, tipper Mao at motor er fra da. Kjørt 703 timer Blokkmotor og startermotor er rundt 10 mnd gammel. Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 18.August.2019 Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 Det er vel ikke forgasser på MPI ? MPI=multi port injection og kom ikke før ett stykke ut på 2000 tallet mener jeg å huske. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 18.August.2019 Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 Først var det forgasser, så kom EFI med injektorer i forgasser så kom MPI. Jeg har en EFI fra 98 og MPI kom i 2002 tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Gufychu Svart 18.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 Jeg har kanskje ikke helt kontroll på Efi eller MPI. Men mener mekaniker sa at det var MPI Videre mener jeg det er forgasser. Jeg la også ut et bilde av motor Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 18.August.2019 Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 (redigert) Om du tar av flammedemperen ser du noen hvite plastikk holdere for injektorer eller er det vanlig dyse i forgasseren? Etter å ha sett på bildet ditt litt nøyere har du nok vanlig forgasser og ikke MPI. Redigert 18.August.2019 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gufychu Svart 18.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 (redigert) Da er det nok riktig! Er litt hobbymekanier enda, så dere vet nok mer enn meg ? Redigert 18.August.2019 av Gufychu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 18.August.2019 Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 Da har du EFI. Sitér dette innlegget Link to post
Gufychu Svart 18.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 Er det her feilen ligger tror du? ? Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 18.August.2019 Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 Er lettere å komme med spesifikke forslag om hva som er feil når man vet hvilken motor man har med å gjøre. Har du fått målt bensintrykket fra bensin pumpen? Det skal ligge på 30 psi ved 1800 omdreininger. Det kan du måle ved å kjøpe en bensintrykk måler som du monterer på høytrykk siden av pumpen ved forgasser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.