Jump to content

oppussing av liten jolle


Bydel16

Recommended Posts

Har kjøpt meg arbeid i form av en liten jolle på 10fot som skal tjenestegjøre som fiskebåt. Hadde i sett for meg en aluminiumsbåt, men pengene holdt bare til en glassfiber sak av ukjent fabrikat. På skiltet skimtes "Nord", men resten er borte. Båten har vært gul, men fått ett lag hvit maling og svart bunnstoff en gang. Mye av hvit-malingen er borte, men båten er generelt lite slitt og har nok det meste av sitt liv ligget opp ned på land. Kun to steder er gelcoaten borte og glassfiber synes på ett område på størrelse med en femmer. Skadene er nokså nye og antagelig ett resultat av av båten har ligget i veien der den har ligget. 

 Ettersom dette er mitt første båtprosjekt lurer jeg på om jeg har forstått riktig fremgangsmåte for utsiden, både over og under vannlinje:

 

1: Vaske, fjerne fenderlist og metallist på kjøl.

 

2: Slipe ned med 150 papir. Slipe helt ned til gelcoat?

 

3: Grunne med Jotun Antipest 1 strøk.

 

4: Sparkle sår med Epoxy Repair og slipe ned.

 

5: To strøk Antipest.

 

6: Toppstrøk. Her vet jeg ikke hva jeg skal bruke. Tenker ha samme farge på hele utsiden. Bunnstoff er vel ikke nødvendig når båten står på henger og brukes i ferskvann.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...