MorganX Startet 22.August.2019 Link til dette innlegget Startet 22.August.2019 Hei, har kjøpt meg en håndholdt Standard Horizon HX890 samt tegnet lisens. Når jeg skal legge inn MMSI nummeretpå HX890 så spør den omm MMSI nummer 1 og 2. Når jeg tegnet lisens så fikk jeg med 2 MMSI nummer ett for håndholdt og ett for stasjonær vhf. Det jeg lurer på er hvorfor den håndholdte vhf`n spør om 2 MMSI nummere? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.August.2019 Link til dette innlegget Svart 22.August.2019 (redigert) Den spør ikke om 2 MMSI nummer. Den spør om å legge inn samme nummer en gang til. RTFM ! 5. Etter at du har programmert MMSI nr., trykker du [FINISH] knappen. Radioen vil be deg om å legge inn MMSI nr. på nytt. VIKTIG INFORMASJON! Fra 1. januar 2013 gjelder nye regler for programmering av MMSI-nummer i håndholdte VHF-apparater med DSC til bruk i fritidsbåter. Hensikten er å kunne identifisere at eventuelle nødmeldinger kommer fra en håndholdt enhet. Korrekt måte å gjøre dette på, er å ta utgangspunkt i fartøyets MMSI og deretter sette ”8” foran og stryke en ”0” bak. Eksempel: Når fartøyets MMSI er 257500010, skal en bærbar VHF med DSC programmeres med MMSI 825750001. Redigert 22.August.2019 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.