FamFar Startet 23.August.2019 Del på Facebook Startet 23.August.2019 (redigert) Hei, Jeg har en slik dings på utsiden av skroget. Jeg tror det er en gjennomføring for VHF eller noe slikt, eller kanskje en antennefot? Er det noen som drar kjensel på den og kan fortelle meg hva det er for noe? Jeg kan legge til at jeg ikke har forsøkt å se hva som er koblet til på baksiden (innsiden) ennå, men jeg skal ned til båten i helgen og kan sjekke da. Det er mye som fortsatt er ukjent og uutforsket territorium for meg i båten ennå. Og det har nok blitt utført mye rart der av forskjellige eiere før meg i løpet av åra som har gått siden 1982... Redigert 23.August.2019 av FamFar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.August.2019 Del på Facebook Svart 23.August.2019 Ser ut som en antennefot. VHF eller WalkieTalkie. Hvis du ser på innsiden av glassfiberen, ser du en ledning der? Hvor på båten er den? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
FamFar Svart 23.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2019 Ups... jeg redigerte og la inn kommentar om at jeg ikke hadde sett på baksiden mens du skrev ditt innlegg... Den sitter på styrbord side, rett ut for styreposisjonen. Det er godt mulig at det er for VHF, ja. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.August.2019 Del på Facebook Svart 23.August.2019 Plasseringen er typisk for VHF og WalkieTalkie. På 70-80 tallet var WT ganske utbredt enkleste steder/ vennekretser. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
FamFar Svart 23.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2019 OK, takk! Jeg antar det er lurt å handle noe nytt når jeg får meg VHF-ustyr. Uansett har jeg ikke antennen, og jeg vet ikke om nytt utstyr vil passe i foten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.August.2019 Del på Facebook Svart 23.August.2019 Ser ut som en Allgon MA-480.......en veldi vanlig antenn for PR-radio på 70-80-tallet på innsiden finner du sannsynligvis en klen RG58-kabel.......om den ikke er helt bortklippet. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.