Hepphapp Startet 23.August.2019 Del på Facebook Startet 23.August.2019 Jeg trenger anbefalinger og råd for kjøp av ny båt. Jeg kommer til å kjøpe brukt. Hovedbruken kommer til å være når jeg skal på jakt og båten blir transportmiddel for 1-2 personer + store sekker. Vannene er regulerte fjellvann med flere skjær, stein og grunner. Disse fjellvannene er store, værutsatte og kan blåse opp kjapt med store bølger (relativt sett for å være innlandsvann). Båten vil bli dratt opp på land. Kriterier: Sjødyktig og stabil som takler bølger bra Aluminium eller plast (eller annet robus materiale. Opplevd at glassfiber har fått slått hull) Lett nok til å kunne dra delvis opp på land Styrekonsoll Plass til 2-3 personer og utstyr (rundt 15 for) Minimum 40hk for å kunne kjøre fortere enn bølger for å slippe at de slår inn bak Lite vedlikehold Jeg har sett på Buster M med 40hk og AL430 med også 40hk. Har noen erfaringer med disse? Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 23.August.2019 Del på Facebook Svart 23.August.2019 Anbefaler på det varmeste Ockelbo B16AL. Det er den mest solide 16 foteren jeg har sett. Fungerer ypperlig med 50 HK, kan kjøres på land i stor fart uten skader og er på alle måter en robust og svært sjøsterk båt. Ulempen er høy pris, du må nok godt over 200k. Sitér dette innlegget Link to post
Hepphapp Svart 24.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2019 Lest litt om den og det virker som en knall båt! Ulempen er som du sier pris. Den er også ganske ny så finner ikke gamle brukte båter til lavere pris, eller så hadde det vært veldig interessant. Fant en test der den kom best ut Pdf eller Siden. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 24.August.2019 Del på Facebook Svart 24.August.2019 Høres ut som Pioner kan være midt i blinken.. Du finner en del fint på Finn :) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 24.August.2019 Del på Facebook Svart 24.August.2019 Filmsnutt på hva Okelbo tåler. Uten at jeg har erfaring med den. https://hamnenplay.solidtango.com/video/130516-ockelbo-b16al--130517?qid=5401090 Sitér dette innlegget Link to post
Hepphapp Svart 25.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2019 Havelle skrev for 23 timer siden: Høres ut som Pioner kan være midt i blinken.. Du finner en del fint på Finn :) Jepp jeg har sett litt på de også, men det jeg synes er litt rart er at de fleste 15fot jeg har sett på har rundt 20hk på finn. Skulle gjerne hatt litt mer gufs i motoren for når vinden tar seg opp. Kan risikere 15m/s på fjellet Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Enig, og enig med deg i at 40hk kunne vært perfekt, men tror du skal komme ganske langt med en 30 hk med ikke alt for høy stigning på propellen (bedre akselerasjon, men dårligere toppfart). Det bør være nok til å få den opp i plan med 3 stk og litt utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.