Gew77 Startet 24.August.2019 Link til dette innlegget Startet 24.August.2019 Har hatt båten på Finn et par dager nå. Over 3000 har klikket på den. Teller Finn med de gangene jeg selv har sett på den? 60+ har lagret den, er dette bra eller helt vanlig? Skjønner at det ikke er noe fasitsvar her, men fint å vite hvilke erfaringer andre har? Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Grand Banks jr Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 (redigert) Kan bare svare ut fra min erfaring. Jeg lagrer en annonse hvis den 1) har et interessant objekt til en potensiell pris som jeg kan være villig til å vurdere, 2) vil ha den lett tilgjengelig for å sammenlikne med andre objekter, 3) vurderer å selge liknende objekt og forsøker å finne grei pris i markedet. Så det er med andre ord flere grunner til å lagre en annonse. Hvis jeg er virkelig interessert i objektet så sender jeg Finn-melding, sms eller ringer. Når det gjelder båter så er jeg skyldig i å se på mange båter selv om jeg ikke er i kjøpsfokus. Sorry ? Liker rett og slett bare å klikke inn på annonser og orientere meg. Også båter som er helt uaktuelle for meg både i pris og type. Ps: Har ikke solgt båt på maaamge år. Mener å huske at jeg hadde mange visninger. Lå i overkant prismessig. Og den gikk et par uker før jeg tenkte å ta den på land. Redigert 24.August.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
TrikkerN Lønning Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Grand Banks jr skrev On 24.8.2019 at 17.57: Kan bare svare ut fra min erfaring. Jeg lagrer en annonse hvis den 1) har et interessant objekt til en potensiell pris som jeg kan være villig til å vurdere, 2) vil ha den lett tilgjengelig for å sammenlikne med andre objekter, 3) vurderer å selge liknende objekt og forsøker å finne grei pris i markedet. Så det er med andre ord flere grunner til å lagre en annonse. Hvis jeg er virkelig interessert i objektet så sender jeg Finn-melding, sms eller ringer. Når det gjelder båter så er jeg skyldig i å se på mange båter selv om jeg ikke er i kjøpsfokus. Sorry ? Liker rett og slett bare å klikke inn på annonser og orientere meg. Også båter som er helt uaktuelle for meg både i pris og type. Vis hele sitatet Jeg er nok også i den kategorien. Ville nok ikke lagt alt for mye fokus på statestikken. Er man interessert, så tar man kontakt vi tlf eller finn sitt meldingsystem. Link to post
Grand Banks jr Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Jeg har av og til lurt på om det er smart å skrive litt lite i annonser. Bare for å få folk til å ta kontakt. Jeg tar oftere kontakt for å få avklart noe. Som selger (i jobben) så vet jeg at det er enklere å få et salg når folk først har henvendt seg om produktet enn når de ikke gjør det. Ellers er det ėn ting jeg savner i båtannonser, og det er sann marsjfart. Maks fart sier ofte for lite, spesielt for halvplanere. Samtidig merker jeg at det er litt turn off for meg dersom det ikke er bilder av motorrom. Det er mest fordi jeg har brent meg litt på å kjøpe båt med en motor som hadde feil på seg. Riktignok ikke alvorlige, men det har kostet meg noen uker med skruing i stedet for kos. Så når jeg ser på aktuelle båter for neste gang vil jeg se bilder av motorrom og propell/ kjøl. Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
snekkerbod Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Tipper en av 20 som har lagret annonsen er interesserte kjøpere. Er i hvertfall min erfaring etter et par salg siste årene. Link to post
TrikkerN Lønning Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 (redigert) Grand Banks jr skrev On 24.8.2019 at 19.30: Jeg har av og til lurt på om det er smart å skrive litt lite i annonser. Bare for å få folk til å ta kontakt. Jeg tar oftere kontakt for å få avklart noe. Som selger (i jobben) så vet jeg at det er enklere å få et salg når folk først har henvendt seg om produktet enn når de ikke gjør det. Ellers er det ėn ting jeg savner i båtannonser, og det er sann marsjfart. Maks fart sier ofte for lite, spesielt for halvplanere. Samtidig merker jeg at det er litt turn off for meg dersom det ikke er bilder av motorrom. Det er mest fordi jeg har brent meg litt på å kjøpe båt med en motor som hadde feil på seg. Riktignok ikke alvorlige, men det har kostet meg noen uker med skruing i stedet for kos. Så når jeg ser på aktuelle båter for neste gang vil jeg se bilder av motorrom og propell/ kjøl. Vis hele sitatet Slike annonser er mine øyner ett svar på en elendig annonse og harmonerer også ofte med elendige bilder. Bilde av motor burde være en selvfølge og gir et helhetsinntrykk . Redigert 24.August.2019 av TrikkerN Lønning (see edit history) Link to post
R.O Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Jeg har auto søk inne på en del båter, og lagrer mange for å holde litt oversikt over båtmarkedet, hva de går for osv.. Jeg har kjøpt tre båter mellom 2013 - 2019, i denne perioden har jeg sikkert sett på 1000 Finn annonser og lagret over 100... Stor interesse er selvfølgelig bra, men det er nok under 1% av de som er innom som er potensielle kjøpere... Link to post
Lingefan Svart 25.August.2019 Link til dette innlegget Svart 25.August.2019 Se på den detaljerte statistikken hvor mange som har sett den 6-10 ganger og over 10 ganger. De er ofte over middels interesserte. Folk som lagrer annonsen er ofte de som orienterer seg om markedet av ulike grunner, f eks vurderer å selge lignende båt snart eller de skal kjøpe om noen år og vil peile seg inn på denne modellen. Lingefan Link to post
Kallethekid Svart 25.August.2019 Link til dette innlegget Svart 25.August.2019 Hvis du har en vanlig annonse uten ekstra promotering ville jeg sagt at dette er stor interesse. Videre tenker jeg at hvis man har mange visninger, men ingen direkte henvendelser er prisen for høy sammenlignet med andre tilsvarende båter. Har inntrykk av at en del av de som lagrer annonsen sitter litt på gjerdet og venter på en eventuell prisendring. Link to post
Gew77 Svart 25.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2019 Takker for tilbakemeldinger ? Får bare se om det blir noen henvendelser utover uka? Har ikke noen ekstra promotering. Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn