BMW X1 Startet 25.August.2019 Del på Facebook Startet 25.August.2019 Kjøpte en Saga 315 2008 modell med en Volvo Penta D4 225 HK, har ved flere anledninger i løpet av sommeren merket at turtallet øker av seg selv uten at jeg rører gasspaken. Dette skjer helst når jeg ligger under 7 knop. Noen som har noen gode råd før jeg bestiller time på verksted. Byttet alt av filter når jeg kjøpte båten, tidligere eiger har også fortalt meg at han også opplevde at motoren plutselig kunne øke turtallet selv, merket ikke noe til dette de gangene jeg var og prøvde båten før kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Øker turtallet mye? Øker det brått? En mulig årsak er for liten friksjon i gasspaken slik at denne flytter på seg pga vibrasjon. Om du tar av plastdekselet i senter av spakens feste finner du en mutter. Ved å stramme denne økes friksjonen. Fritt ettet husken er mutteren 8mm. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
BMW X1 Svart 25.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2019 Turtallet økes brått, kan ligge i 6 knop en god stund og så økes det med 100-200 og så tar det litt tid og så øker det igjen og så fortsetter det slik. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.