PiperBill Startet 25.August.2019 Link til dette innlegget Startet 25.August.2019 Jeg skal bestille ny dynamo ti min Vetus DT67 men det er flere typer og modeller i del katalogen. Jeg ser ikke forskjellen mellom 1 eller 2 pol dynamo. Ut i fra bildene så mener jeg min er Bosch dynamo men er ikke 100% sikker. Noen som kan råder meg om dette? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Joerg Becker Svart 25.August.2019 Link til dette innlegget Svart 25.August.2019 Siden det er enpolt og Bosch ville det nok mest tilsvare POS 1, STM8781, ville jeg svare. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
pipe Svart 25.August.2019 Link til dette innlegget Svart 25.August.2019 (redigert) Dynamoen din er 1 polet og i fra Bosch men med en billig ettermontert Kina regulator. Vetus kan levere deg dynamo i fra Bosch og Iskra på vært sitt delenummer men begge vil passe like bra. Derfor må du ikke ha en Bosch dynamo. Link til vetus der de bekrefter det jeg skrev Replacement Iskra Alternator12V/95A Single Pole for the Vetus Deutz DT(A)43 DT(A)64 engines. Replaces both Iskra and Bosch (STM8781). https://www.vetus-shop.com/alternator12v95a-single-pole-vetus-deutz-dt43-dt64-p-3340.html Jeg ville ringt til Bema i Grimstad som er norsk importør på Mahle/iskra og spurt hvor i nærheten av der du bor du kan få kjøpt en dynamo av nevnte merke. Få gjerne oppgitt flere i området Så ville jeg ringt de å bedt om pristilbud på Mahle MG434 som tidligere het Iskra IA0737. Denne er på 95 amp Mahle har kjøpt Iskra fabrikken så nå er navnet Iskra borte og det er også de gamle delenumrene. Edit: la inn link til Vetus Shop og trolig kan ikke Vetus levere Bosch dymamoen lenger da ikke den kommer opp. Googler men Vetus STM8781 som er Bosch utgaven så går denne over til Iskra utgaven. Redigert 25.August.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Tusen takk… Er det vanlig å bestille voltige regulator i tillegg eller pleier det å komme sammen med dynamo? Skal undersøker videre. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
pipe Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Den kommer sammen med dynamo. Børstene sitter på regulatoren og de har antagelig vært utslitt på ett tidspunkt derfor er det satt på uoriginal regulator. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.