Grand Banks jr Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Enig med @Havlengt. Vedr bruk av forsikring: Sjekk i så tilfelle hva egenandelen og evt anneen kostnad er, og sjekk hva det koster å hente inn et firma til å rense tankene. I og med at motoren ikke er startet så får du ikke problemer med motor dersom du fikser det nå. Så er ikke sikkert dette koster all verdens å la noen profesjonelle mer rett utstyr fikse. Spesielt ikke hvis tankene i utgangspunktet er ganske rene (ikke dieseldyr). Fylte du tanken helt opp, eller fylte du bare noen få liter. Det har jeg ikke helt fått med meg. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Scand Baltic32 Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Grand Banks jr skrev 16 minutter siden: Enig med @Havlengt. Vedr bruk av forsikring: Sjekk i så tilfelle hva egenandelen og evt anneen kostnad er, og sjekk hva det koster å hente inn et firma til å rense tankene. I og med at motoren ikke er startet så får du ikke problemer med motor dersom du fikser det nå. Så er ikke sikkert dette koster all verdens å la noen profesjonelle mer rett utstyr fikse. Spesielt ikke hvis tankene i utgangspunktet er ganske rene (ikke dieseldyr). Fylte du tanken helt opp, eller fylte du bare noen få liter. Det har jeg ikke helt fått med meg. Det var ikke så mye diesel på tanken, og den ble ikke fylt opp. Kanskje 15-20 liter vann. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Slik som kranene står på bildet ditt er tanken på førersiden helt stengt .mannlokket er rett ut i neste rom enkelt å komme til båten ser ut til å være fra 80tallet . Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic32 Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 mawilu skrev for 1 time siden: Slik som kranene står på bildet ditt er tanken på førersiden helt stengt .mannlokket er rett ut i neste rom enkelt å komme til båten ser ut til å være fra 80tallet . 86 modell. ? Takk for tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic32 Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 mawilu skrev for 4 timer siden: Slik som kranene står på bildet ditt er tanken på førersiden helt stengt .mannlokket er rett ut i neste rom enkelt å komme til båten ser ut til å være fra 80tallet . Flink du. ? ? Har du noe godt forslag på bruk av pumpe/tømme tanken. Pumpe ned i tank, eller slange ned og pumpe utvendig. Takker så langt for hjelpen. ? ? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Slange ned i tanken er det beste for tømme da blir det lite å tørke med fulle til slutt. Jeg har også brukt våtstøvsuger i bunnen til siste rest. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic32 Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 mawilu skrev 14 minutter siden: Slange ned i tanken er det beste for tømme da blir det lite å tørke med fulle til slutt. Jeg har også brukt våtstøvsuger i bunnen til siste rest. Så msnnhull er såpass stort, blir ikke så vanskelig å gå opp restene da. ? Enkelt å finne hullet? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Mannhull er normalt store nok til å få ned en voksen mannehand og en arm. ? I alle fall de jeg har sett. Tror mine mannhull er ca 15 cm i diameter. Mine er plassert oppå tanken, og skrudd med 12 skruer. Bare å skru opp skruene og lirke litt på lokket så løsner det. Ganske normalt. Vet ikke hvordan dine ser ut eller er festet. Poenget med mannhull er at de skal være store nok til at man kan komme ned i tanken med en arm og med verktøy, til å rengjøre og inspisere. Husk å bruke klut som ikke loer. Gamle håndklær fungerte fint for meg. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Scand Baltic32 Svart 27.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Grand Banks jr skrev for 9 timer siden: Mannhull er normalt store nok til å få ned en voksen mannehand og en arm. ? I alle fall de jeg har sett. Tror mine mannhull er ca 15 cm i diameter. Mine er plassert oppå tanken, og skrudd med 12 skruer. Bare å skru opp skruene og lirke litt på lokket så løsner det. Ganske normalt. Vet ikke hvordan dine ser ut eller er festet. Poenget med mannhull er at de skal være store nok til at man kan komme ned i tanken med en arm og med verktøy, til å rengjøre og inspisere. Husk å bruke klut som ikke loer. Gamle håndklær fungerte fint for meg. Takk igjen for tilbakemelding ? Skal sjekke opp i båten i dag. Fin dag til deg. ? ? ☀ Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 27.August.2019 Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 hei Er det vanskelig å komme til med trangt mannhull og langt ned til bunn i tanken kan våtstøvsuger gjøre jobben. Biltema har en billig som kan funke. Lykke til. :) Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic32 Svart 27.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 omhI skrev 59 minutter siden: hei Er det vanskelig å komme til med trangt mannhull og langt ned til bunn i tanken kan våtstøvsuger gjøre jobben. Biltema har en billig som kan funke. Lykke til. :) Takk for tilbakemelding. Godt med mange dyktige og hjelpsomme mennesker her inne. Takk takk ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.