Jump to content

"Store nedbørsmengder på vestkysten fra i morgen ettermiddag"


Gudrun

Recommended Posts

Det meldes nå i media om mulig store nedbørsmengder langs vestkysten fra i morgen ettermiddag og til torsdags morgen.

Det kan lokalt komme mellom 30 og 55 mm nedbør i løpet 3 timer.

 

Har du båt med selvlensing bør du vurdere å sjekke den for rusk og rask før natten så du ikke trenger assistanse pga. vanninntrengning.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4q0lwg/flomfare-paa-vestlandet-de-neste-dagene

Link to post
Share on other sites

Var nede nå og oppdaget at jeg ikke hadde hull til selvlensing. Tittet litt på båtene rundt meg og fant ut at det er mest vanlig å ha hullet bak. Heldigvis hadde jeg drill i bilen og passende bor. Kanskje litt lite. Kun 12 mm.  Men boret hull så nå er det i orden.  Ingen løv og drit i båten. Så nå kan regnet bare komme!

 

 

?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

Var nede nå og oppdaget at jeg ikke hadde hull til selvlensing. Tittet litt på båtene rundt meg og fant ut at det er mest vanlig å ha hullet bak. Heldigvis hadde jeg drill i bilen og passende bor. Kanskje litt lite. Kun 12 mm.  Men boret hull så nå er det i orden.  Ingen løv og drit i båten. Så nå kan regnet bare komme!

 

 

?

 

Husket du å forsegle skjæreflaten i hullet? Om du ikke gjør det, så trekker glassfiberen vann og du kan få frostsprenging i glassfiberen når det kommer frost. 

Link to post
Share on other sites

@bellen, det var bare humor. Ikke seriøst ment. Beklager om ikke ironien skinte godt nok igjennom. :wflag:

 

Har faktisk diskutert dette med noen som seriøst mente de kunne borre hull i en ikke-selvlensende båt og få den selvlensende... Helt seriøst mente de at to hull ville fungere bedre enn ett hvis ett ikke ville fungere. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

bellen skrev 18 minutter siden:

@Grand Banks jrBeklager, men tok ikke humoren på grunn av mangel på smileys :crazy:

Det lå en smiley med et glis under fra starten av, men kanskje ikke alle kan se den? Eller kanskje smileyen ser annerledes ut for deg enn for meg? Sjeldent jeg bruker ironi uten å merke det som (ironi), og det er vel en grunn for det :yesnod:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 18 timer siden:

Har faktisk diskutert dette med noen som seriøst mente de kunne borre hull i en ikke-selvlensende båt og få den selvlensende... Helt seriøst mente de at to hull ville fungere bedre enn ett hvis ett ikke ville fungere. 

 

Bare husk å bore hullene langt nede I skroget så vannet får litt fart på seg på vei ut:giggle:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Gudrun skrev 1 time siden:

Tror index må ta av solbrillene og bytte batterier i høreapparatet..  :giggle:

 

Ikke en dråpe her så langt. Men jeg hører lav buldring i det fjerne. Lurer på om jeg bør ta en tur på taket og legge presenning over de verste hullene.. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Akkurat koblet meg opp igjen. Joda helt unødvendig å spyle verken plen eller gårdsplass de første ukene. Tror brannvesenet hadde alle sine folk på taket med hver sin spyleslange mellom alle blinkene og brakene.. En liten periode var det blink og brak samtidig. Regnvannet rant over takrennene i en periode.

Noen etternølerer som hadde tatt noen ekstradager på sjøen lusket seg forbi for å finne en bedre havn.

 

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...