Jump to content

Baugpropell Max Power


Marø

Recommended Posts

Hei!

kjøp i hvertfall ikke en som er for liten!

Jeg satte inn en Sleipner SP55 i Family'n jeg hadde, og den var det bra fres i. I båten jeg har nå, sitter det en Vetus-visper på 3000W i, og det bare så vidt den klarer å dytte båten sideveis. Sleipner sin er vel på 4000W så vidt jeg husker, og det er stor forskjell på vanntrykket på de to.

Max Power kjenner jeg ikke, men den ser fin ut. Litt lettere enn de andre merkene er den også, og det er jo ingen ulempe akkurat.

Link to post
Share on other sites

Det viktigste er ikke alltid styrken på vispen, men også like viktigt er plassering, størrelse og utforming på tunellen. En god propell, skal både skyve og dra.

Har selv god erfaring med SP55.

Kombinert med ledig kanal på fjernkontrollen til ankervinsjen, blir dette helt konge.

Kan nå legge inntil helt alene, gå bak og fortøye, og glir baugen ut, så er det bare å ta fjernkontrollen opp av lommen, trykke på knappen, og baugen kommer fint inntil. :cool::cool:

 

Ser kansje litt dumt ut, men duverden så rolig en kan være når en fortøyer. Ødelgger jo litt av moroa for de som sitter og ser på, men pytt, pytt. :rolleyes:

 

Er ikke redd å kalle denne for invalidepropell, men det sa vel folk om påhengs også, når folk ikke gadd ro? :fishing:

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har erfaring med Max Power baugpropell fra Progress. Planlegger beugpropell, men er i tvil hvilken type jeg skal velge.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg var i samme situasjon som deg ifjor høst og endte opp med 2 tilsynelatende gode kandidater: Max Power og Sleipner. Jeg hadde problemer med å bestemme meg. Både undervannshuset til Max Power og det elektriske kontrollsystemet virket fascinerende. Seatronic hadde Max Power pakker på tilbud før jul og Maritim det samme på Sleipner. Det endte til slutt opp med en Sleipner SP55. Grunnen var at den var norskprodusert og jeg regnet med at dersom jeg skulle få problemer midt på sommeren, ville det være enklere å få hjelp. Men det er jo ikke sikkert det er slik. Jeg er forøvrig godt fornøyd og det hadde jeg sikkert blitt med en Max Power også.

 

Vinteren ble brukt til å psyke meg opp (jeg hadde ingen erfaring med plastarbeid) og jeg tok meg litt ferie i mai for å gjøre jobben. Jeg brukte epoxy og ikke polyester (det var flere gode grunner til det).

 

Hilsen Eivind

Link to post
Share on other sites

Tror nok jeg velger Max Power. Lettere og vedlikeholdsfri er jo vesentlige faktorer. I gamlebåten hadde jeg en Sleipner. Fikk der en oljelekkasje antageligvis forårsaket av en zimmerring. Progress påstår de i løpet av ganske mange år bare har hatt 2 reklamasjoner. Disse var forårsaket av skjev montering. Har nå tatt en ringerunde for å pris på ferdig montert. Alle havner på 22.000,-!!!. Er ikke dette kjempehøy pris når propellen koster godt under 10.000,-

 

Noen som kan gjøre det billigere???

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...