primusmotor Startet 28.August.2019 Del på Facebook Startet 28.August.2019 Hei vist alt går etter planen skal jeg hente en båt på østlandet og kjøre den til Bergen tirsdag i neste uke, ser YR melder frisk bris til liten kuling fra vest. Kan dette gå bra? Er en Skorgenes 335. https://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Farsund/Lista/langtidsvarsel.html Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Key Freak Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Jeg hadde utsatt turen med den vinden som er meldt. Men dette er for eksempel @Bjørn Løvjomås, @LALUNA II og @sap_2000 mye bedre kvalifisert til å svare på enn meg. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
KDB Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 (redigert) Tirsdag neste uke er alt for langt frem i tid for riktig vindmelding. Erfaring for rett vind ca 2 dager. Går helt fint med denne båten, når en velger rette værvindu et. Redigert 28.August.2019 av KDB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 (redigert) Mere en 7m/s så vil jeg si hold deg i havn med vest vind blir fort en del verre på den strekka nø-sø er greit for da kommer vinden over land Sjekk værmelding nøye og maks 2 dager før er noelunde sikker melding Redigert 28.August.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
primusmotor Svart 28.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2019 Ja får følge litt med, skal på jobb torsdag-fredag så da må nok båten legges i mandal i 14 dager..... Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
LALUNA II Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 (redigert) Blir du liggende så kan jeg og ta å frakte den videre for deg hvis du vil Bor gunstig til (Søgne)for å stikke av gårde om det kommer et værvindu Sjekk https://baatplassen.no/i/messenger/ Redigert 28.August.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Vesterskog Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Tredje dagen med samme været.... Vil ikke anbefale det om det varselet holder seg. Ville gått båten til sørlandet og funnet en plass til det er bedre forhold, så er det å vokte meldingene. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Som KDB skriver over er det alt for langt frem i tid for værvarslene. Men gitt at det blir slik det meldes nå, med endel vind også dagen før, så blir det nok en humpete tur, men hadde blitt vesentlig mer ubehagelig hvis/ om vindretningen blir mer nordlig når man skal den veien. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Er veldig enig med dem som skriver du bør vente. Det er en ukjent båt for deg. Da er det mye bedre å gå på det sikre. Pluss at det er mye gøyere når du har rolige vindforhold på strekket fra Lindesnes til Tananger Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
primusmotor Svart 28.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2019 Ja Bjørn, har lest din hentetråd:-) Blir nok og vente da viss ikke meldingene blir bedre i helgen, må være i Bergen(Os) seinest torsdag, så har noen dager på meg.... Klarer vel mandal-bergen i ett kjør, er ca 200nm . Denne båten marsjer vel på rundt 22 tror jeg. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Mandal Bergen går veldig greit på en dag. Start tidlig så får du som regel bedre forhold. Men studer både Barentswatch og kystværappen, sammen med værmeldinger. Minst to dager i forveien. Har det blåst kuling i flere dager, så trenger sjøen litt tid på å roe seg. På sammen måte så hender det ofte at sjøen og bølger starter før vinden ankommer. Lavtrykk presser sjøen foran seg. Så korte værvindu er ikke alltid gode Lykke til med planlegging. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 29.August.2019 Del på Facebook Svart 29.August.2019 (redigert) Sjekk PM @primusmotor https://baatplassen.no/i/messenger Redigert 29.August.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 3.September.2019 Del på Facebook Svart 3.September.2019 Ikke mye vær opp Jæren i disse dager ser ut som lite muligheter før nårmere helgen igjen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
primusmotor Svart 3.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2019 Ble litt utsatt i dag, dem må ta den opp igjen og få fjerna noen vibrasjoner fra propell/aksel, er en forsikringssak så da krevde takstmann den 100 prosent fiksa før dem avslutta saken? fikk propellen fra winrace i går, ble litt bedre, men ikke bra nok.⚓️kanskje like greit så må drøye hentingen noen uker?? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
LALUNA II Svart 3.September.2019 Del på Facebook Svart 3.September.2019 (redigert) Like greit å få det på stell ja ....er jo en lang tur rundt sør Norge ;-) Og blir det noen uker så roer kanskje hummerteinene seg litt igjen og Redigert 3.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
nie Svart 3.September.2019 Del på Facebook Svart 3.September.2019 Bare å være glad for at dette blir på stell før du overtar. Vet ikke om du har aksling eller drev men på min båt var forrige eier gjennom en ganske lang og frustrerende prosess med feilsøking, diverse justering og bytting av motorlabber. Enden på visen ble at akslingen ble tatt ut og det ble konstatert kast i denne. Ny aksling ble montert og vibrasjonen forsvant. Så bare å være glad for at takstmannen er våken :-) Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 3.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2019 Er aksel ja, ja greit og få alt på stell, så det blir nye motorlabber, ny hylse, ny aksling og ny propell. var litt vibrasjoner under prøvekjøringen i går. Så håper de får dette fikset?⚓️ Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
primusmotor Svart 29.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2019 Da er sydenturen ferdig og båten ble ferdig på fredag, så setter meg på flyet til oslo i ettermiddag for og hente båten? Ser værmessig så er ikke Hr. Gislefoss på min side som vanlig, men ned til Mandal er det greit. starter viss alt går bra fra Oslo i grålysningen mandag morgen. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
LALUNA II Svart 29.September.2019 Del på Facebook Svart 29.September.2019 (redigert) Ja været ser ikke brukanes ut på andre siden av Lindesnes før torsdag /fredag iflg. windy Så håper de har fått skikk på båten nå så det ikke er mere kluss .. Vil følge med deg Regner med du fikser AIS Signal evt. (m-ais) så vi kan følge med på https://www.marinetraffic.com/no/mobile-apps Regner med du har tlf nummeret mitt hvis du trenger hjelp til noe Redigert 29.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
primusmotor Svart 29.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2019 LALUNA II skrev 25 minutter siden: Ja været ser ikke brukanes ut på andre siden av Lindesnes før torsdag /fredag iflg. windy Så håper de har fått skikk på båten nå så det ikke er mere kluss .. Vil følge med deg Regner med du fikser AIS Signal evt. (m-ais) så vi kan følge med på https://www.marinetraffic.com/no/mobile-apps Regner med du har tlf nummeret mitt hvis du trenger hjelp til noe Ja har boatBeacon som jeg setter på i morgen:-) Får ligge noen dager i Mandal da og vaske og pusse litt da;-) Har bedre tid denne gangen. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
LALUNA II Svart 29.September.2019 Del på Facebook Svart 29.September.2019 (redigert) Greie priser på dieselen i Søgne(Høllen) hvis du skal ha noe her nede i forbifarten Mener de konkurere greit med de på denne siden av https://lindesnesfyr.no/webkamera/ https://lindesnesfyr.no/#vaeret-pa-fyret Redigert 29.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
primusmotor Svart 29.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2019 (redigert) Da er alt klart for start fra La-Sa i oslo, har vært og prøvekjørt og alt ok? må ha ett ekstra dieselfilter i tilfelle, så kjøper ett når de åpner kl 07 og koker kaffe og tøffer avgårde mot Mandal?? kan følges på denne linken: Luna på vei til ny hjemmehavn⚓️ Redigert 29.September.2019 av primusmotor Legge til bilder (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Jakob T Svart 29.September.2019 Del på Facebook Svart 29.September.2019 Gratulerer med ein fott båt,god tur oppover.Finn roen i Mandal,eller ta Spangereidkanalen til Farsund,vent til det er fine forhold rundt,da er turen gjort unna på noken få timer.Det er seigt å ta turen i 7 knop Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 30.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2019 Straks Drøbaksundet?? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 (redigert) Kommet i greit driv ser jeg passert Færder cruiser rett i overkant av 20 knuter LUNA PÅ MARINETRAFFIC Redigert 30.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.