Jump to content

Hvordan er det og gå rundt lista/jæren i motorbåt 33fot?

primusmotor

Recommended Posts

Hei vist alt går etter planen skal jeg hente en båt på østlandet og kjøre den til Bergen tirsdag i neste uke, ser YR melder frisk bris til liten kuling fra vest.
Kan dette gå bra? Er en Skorgenes 335.
https://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Farsund/Lista/langtidsvarsel.html

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Ja Bjørn, har lest din hentetråd:-)
Blir nok og vente da viss ikke meldingene blir bedre i helgen, må være i Bergen(Os) seinest torsdag, så har noen dager på meg....
Klarer vel mandal-bergen i ett kjør, er ca 200nm .
Denne båten marsjer vel på rundt 22 tror jeg.

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Mandal Bergen går veldig greit på en dag.  Start tidlig så får du som regel bedre forhold. Men studer både Barentswatch og kystværappen,  sammen med værmeldinger.  Minst to dager i forveien. Har det blåst kuling i flere dager, så trenger sjøen litt tid på å roe seg.  På sammen måte så hender det ofte at sjøen og bølger starter før vinden ankommer. Lavtrykk presser sjøen foran seg.  Så korte værvindu er ikke alltid gode

Lykke til med planlegging.  

Endelig ble det Bobåt

Ble litt utsatt i dag, dem må ta den opp igjen og få fjerna noen vibrasjoner fra propell/aksel, er en forsikringssak så da krevde takstmann den 100 prosent fiksa før dem avslutta saken?

fikk propellen fra winrace i går, ble litt bedre, men ikke bra nok.kanskje like greit

så må drøye hentingen noen uker??

Bare å være glad for at dette blir på stell før du overtar.

Vet ikke om du har aksling eller drev men på min båt var forrige eier gjennom en ganske lang og frustrerende prosess med feilsøking, diverse justering og  bytting av motorlabber. Enden på visen ble at akslingen ble tatt ut og det ble konstatert kast i denne.

Ny aksling ble montert og vibrasjonen forsvant.

Så bare å være glad for at takstmannen er våken :-)

Er aksel ja, ja greit og få alt på stell, så det blir nye motorlabber, ny hylse, ny aksling og ny propell.

var litt vibrasjoner under prøvekjøringen i går. Så håper de får dette fikset?

• 4 uker senere...

Da er sydenturen ferdig og båten ble ferdig på fredag, så setter meg på flyet til oslo i ettermiddag for og hente båten?

Ser værmessig så er ikke Hr. Gislefoss på min side som vanlig, men ned til Mandal er det greit.

starter viss alt går bra fra Oslo i grålysningen mandag morgen.

Ja været ser ikke brukanes ut på andre siden av Lindesnes før torsdag /fredag iflg. windy
Så håper de har fått skikk på båten nå så det ikke er mere kluss ..
Vil følge med deg Regner med du fikser
AIS Signal evt. (m-ais) så vi kan følge med på https://www.marinetraffic.com/no/mobile-apps
Regner med du har tlf nummeret mitt hvis du trenger hjelp til noe

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

LALUNA II skrev 25 minutter siden:

Ja været ser ikke brukanes ut på andre siden av Lindesnes før torsdag /fredag iflg. windy
Så håper de har fått skikk på båten nå så det ikke er mere kluss ..
Vil følge med deg Regner med du fikser
AIS Signal evt. (m-ais) så vi kan følge med på https://www.marinetraffic.com/no/mobile-apps
Regner med du har tlf nummeret mitt hvis du trenger hjelp til noe

Ja har boatBeacon som jeg setter på i morgen:-)
Får ligge noen dager i Mandal da og vaske og pusse litt da;-)
Har bedre tid denne gangen.

Da er alt klart for start fra La-Sa i oslo, har vært og prøvekjørt og alt ok?
må ha ett ekstra dieselfilter i tilfelle, så kjøper ett når de åpner kl 07 og koker kaffe og tøffer avgårde mot Mandal??

kan følges på denne linken:

Luna på vei til ny hjemmehavn

4B8812FD-9E7C-4BB8-A4BF-D95838B9C24D.jpeg

61C0B0BD-B3B6-482F-B2A0-F37E159ED960.jpeg

6F6B45D4-0722-48D3-A771-4DCDCF8DDCB9.jpeg

Redigert av primusmotor
Legge til bilder (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...