LALUNA II Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Noe friskere vind en de meldte her sør friskt i Kr.sand nå Torungen nv 8.8m/s så går du nærme land så vil du ikke merke så mye til det (fralandsvind) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
primusmotor Svart 30.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 (redigert) Passerer Svenner fyr nå, nesten flatt hav? Redigert 30.September.2019 av primusmotor (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Lanber Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Gratulerer med båt og flott tur, du er utafor Lillesand nå i fint driv ser jeg. 20 knop marsjfart? Min erfaring er det roer seg om natta. Nå har jeg 30 fots seilbåt men jeg ville dratt på den værmeldingen. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 30.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Litt mye slamring, måtte gå litt innaskjers?? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 (redigert) Ingen fornuftig person beveger seg opp Jæren med denne værmeldingen i lystbåt Seilbåter takler mye sjø bedre Redigert 30.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
jma001 Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 6 minutes ago, LALUNA II said: Ingen fornuftig person beveger seg opp Jæren med denne værmeldingen i lystbåt Her - med den meldte værmelding som bakgrunnsinformasjon, må jeg si meg helt enig med LALUNA II. Mitt råd er derfor: Se været an, og sats heller på en trygg, hyggelig og behagelig tur! Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Ser det ikke ut som Torsdag kan bli en fin dag å gå oppover ? Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Torsdag ser ut som beste mulighet nå ja ...noe gammelsjø må nok forventes men bare vinden holder seg rolig så..... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
primusmotor Svart 30.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Ble nå jævlig med vind og bølger, får kjøre nærmere land tror jeg, ble innhentet av tollbåten?lurte på alt mulig, hvor jeg kom fra, om kjøp og salg osv? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
lurvetass Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Bra du er lenger nedover for her oppe på høyde med Fulehuk er det noen voldsomme rosser nordfra nå. Kommer det været etter deg nedover bør du komme deg inn og i le. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Han er i bedre skjermet område nå ...noen gode vindrosser her og i perioder ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 (redigert) Godt valg av rute fra Søgne Du slapp unna litt skvalping med det valget Redigert 30.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 (redigert) Gjestebrygger på de 3 utriggerne https://velihavn.no/gjestehavner/vest-agder/mandal-gjestehavn Redigert 30.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 (redigert) Ring meg hvis du lurer på noe aaa ser du vil bunkre på gismerøya ....regner jeg med Du kan bare gå under broen masse vann der Redigert 30.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
primusmotor Svart 30.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Broen var vel lav nå, måtte gå rundt for og fylle? Endelig godt fortøyd, smakte godt med en velfortjent øl nå?? ble 180 nm i dag og fylte 370 L, så da fikk jeg sånn ca 2.1 l pr nautisk mil, ikke gale det? Nå ut og spyle båten, full av salt?? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
TrikkerN Lønning Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 (redigert) primusmotor skrev for 3 timer siden: Ble nå jævlig med vind og bølger, får kjøre nærmere land tror jeg, ble innhentet av tollbåten?lurte på alt mulig, hvor jeg kom fra, om kjøp og salg osv? Det skal litt til å ikke bli innhentet av den med 2x D6 Godt kjørt så langt Redigert 30.September.2019 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Bra jobbe og bra dagsetappe. Og gratulerer med båten Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Blir vær en stund til https://www.yr.no/sted/Hav/58,35333_5,95056/ Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
primusmotor Svart 1.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Ser fortsatt greit ut torsdagen, prøver oss torsdag morgen viss det ikke endrer seg? har fått med meg en kompis som er på RS båten i Mandal, han er lommekjent her nede? kjekkere og være to når man skal gå oppover herifra? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Jakob T Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Bare å vente på gode forhold. Gikk Mandal til Kopervik i sommer på godt under 4,5t.Låg 3 dager i Mandal å venta på fine forhold. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Alltid greit å være to på tur spesielt opp jæren..... laaangt kjedelig stykke spesielt i saktegående båt.... men fint når det er havblikk og god tid da en kan ta seg tid til å kikke litt rundt Mandal er og min fødeby flyttet derfra ca 1982/3 først til Spangereid og nå Songdalen (snart Kristiansand) siden 2003 Alltid hatt båt så er og rimelig godt kjent på kystlinjen her i sør Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 2.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Jeg hadde vurdert å komme meg av sted i ettermiddag før vinden snur da den er moderat nå og over på nordøst er gunstig Prognose midtjæren https://www.yr.no/sted/Hav/58.47011117810202_5.685550442693965/time_for_time.html litt tungsjø i mot men lite vind det jeg kan se Ser du har radar så da kan du jo bevege deg rimelig trygt i mørke Kommer du deg over boknafjorden i dag så er du jo bare godturen videre OBS hummerteiner nærme land Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 2.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Vindmålinger nå klokken 1000 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
primusmotor Svart 2.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Kanskje man skal prøve seg avgårde i 15 tiden da? Han kameraten min blir med til Tananger, så tar han buss til mandal. Kan overnatte i tananger. hva tror du om det laluna? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
LALUNA II Svart 2.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 (redigert) Høres ut som en plan gå innaskjærs bort til Lindesnes før dere stikker ut som sagt se opp for teiner Legg dere på yttersiden av 100 meters dybde opp jæren ;-) Sjekk filter før avgang om det er rent fremdeles ;-) Redigert 2.Oktober.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.