Jump to content

Hvordan er det og gå rundt lista/jæren i motorbåt 33fot?

primusmotor

Recommended Posts

Broen var vel lav nå, måtte gå rundt for og fylle?

Endelig godt fortøyd, smakte godt med en velfortjent øl nå?? ble 180 nm i dag og fylte 370 L, så da fikk jeg sånn ca 2.1 l pr nautisk mil, ikke gale det?
Nå ut og spyle båten, full av salt??

D3C70FFF-8CB5-4B3C-B2D9-B51ACC5E6883.jpeg

5DE99A52-61D2-4B63-AD99-E230FF8B171F.jpeg

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

primusmotor skrev for 3 timer siden:

Ble nå jævlig med vind og bølger, får kjøre nærmere land tror jeg, ble innhentet av tollbåten?lurte på alt mulig, hvor jeg kom fra, om kjøp og salg osv?

Det skal litt til å ikke bli innhentet av den med 2x D6 :yesnod:

Godt kjørt så langt :smiley:

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)

Ser fortsatt greit ut torsdagen, prøver oss torsdag morgen viss det ikke endrer seg?
har fått med meg en kompis som er på RS båten i Mandal, han er lommekjent her nede?

kjekkere og være to når man skal gå oppover herifra?

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Alltid greit å være to på tur spesielt opp jæren..... laaangt kjedelig stykke spesielt i saktegående båt....

men fint når det er havblikk og god tid da en kan ta seg tid til å kikke litt rundt

Mandal er og min fødeby flyttet derfra ca 1982/3 først til Spangereid og nå Songdalen (snart Kristiansand) siden 2003
Alltid hatt båt så er og rimelig godt kjent på kystlinjen her i sør

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Jeg hadde vurdert å komme meg av sted i ettermiddag før vinden snur da den er moderat nå og over på nordøst er gunstig
Prognose midtjæren
https://www.yr.no/sted/Hav/58.47011117810202_5.685550442693965/time_for_time.html
litt tungsjø  i mot men lite vind det jeg kan se
Ser du har radar så da kan du jo bevege deg rimelig trygt i mørke
Kommer du deg over boknafjorden i dag så er du jo bare godturen videre
OBS hummerteiner nærme land
image.png.8f58ad5b9c57de378decbf56204427bf.png

jpg-2019-oct-2-033.jpg

Kanskje man skal prøve seg avgårde i 15 tiden da?

Han kameraten min blir med til Tananger, så tar han buss til mandal. Kan overnatte i tananger.

hva tror du om det laluna?

Høres ut som en plan gå innaskjærs bort til Lindesnes  før dere stikker ut som sagt se opp for teiner 
Legg dere på yttersiden av 100 meters dybde opp jæren ;-)
Sjekk filter før avgang om det er rent fremdeles ;-)

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...