Jump to content

Hvordan er det og gå rundt lista/jæren i motorbåt 33fot?

primusmotor

Recommended Posts

Ja gikk akkurat før mørket kom, fortøyd nå, var litt sjø fra alle kanter i dag, måtte ned på 16-17 knop, fikk en alarm, men den forsvant etter ny start av motor, klarte ikke og lese den, skal sjekke grovfilteret i morge, slo i litt statoil diesel forbedrer i dag når vi toppet opp tankene, synes det så klumpete ut, kan være det som har tullet litt.

nå er det bare og få seg en dusj og så finne noe spiseplass?

E871BDBC-D1A0-4728-B85A-E61E7C4F8C1A.jpeg

F263478C-68A9-4907-8C82-7CE5F9A57D6B.jpeg

7AB1B993-DA72-499F-8EFA-9ADF88493B25.jpeg

Redigert av primusmotor (see edit history)

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Fikk feilmelding 10 min etter Tananger, ligger nå i Koparvik og fyller diesel.

Byttet grovfilteret i Tananger, det så ikke bra ut. Skal nå bytte finfilteret, går fint og gå på 2850 omd. Men øker jeg til 3000 så kommer alarmen etter noen minutter, satser på tett finfilter?

1C60AD93-D584-4636-8E95-223CCD70F166.jpeg

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

primusmotor skrev 8 minutter siden:

Trenger ikke det på D6, åpner lufteskruen og pumper?

Nja, det har vært lange diskusjoner her på forumet angående dette. Jeg mener å huske (men er ikke 100% sikker) at Racor filterhus skulle fylles opp før man monterte topplokket. Om man ikke gjorde det, ville nivået i filteret fortsette å være som da man skrudde på topplokket, og derigjennom, gi mindre filteroverflate. Det var et annet grovfilterhus merke (husker ikke navnet) som ikke trengte å fylles opp.

Mener å huske at @Brigg skrev litt om dette en gang ...

Jeg skal søke løitt selv, finner jeg noe, så poster jeg i denne tråden :thumbsup:

Bonus skrev 8 minutter siden:

Nja, det har vært lange diskusjoner her på forumet angående dette. Jeg mener å huske (men er ikke 100% sikker) at Racor filterhus skulle fylles opp før man monterte topplokket. Om man ikke gjorde det, ville nivået i filteret fortsette å være som da man skrudde på topplokket, og derigjennom, gi mindre filteroverflate. Det var et annet grovfilterhus merke (husker ikke navnet) som ikke trengte å fylles opp.

Mener å huske at @Brigg skrev litt om dette en gang ...

Jeg skal søke løitt selv, finner jeg noe, så poster jeg i denne tråden :thumbsup:

Fant en tråd som klart instruerer at nettopp Racor filterhus skal fylles helt opp med ren diesel FØR lokket skrues på. Du finner tråden her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...