Jump to content

Hvordan er det og gå rundt lista/jæren i motorbåt 33fot?

primusmotor

Recommended Posts

Da var min hentetur over
båten er kommet i båsen sin, får hvile litt før helgetur i morgen??
takk til alle som har støttet opp?????

3796B9C3-F624-4E16-9833-892683EF9593.jpeg

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Er ikke sikker, de hadde bare gått noen timer på småkjøring i oslofjorden i sommer, må nok rense tanker i vinter?
som dere ser på bildet, så er det det som kom ut av finfilteret når jeg tømte det?
tror den statoil diesel forbedrer er noe dritt, har lest at det er flere som får problemer, så heretter er det QMI som gjelder???

C11814AC-EDDA-49B9-8536-CF094A02F772.jpeg

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Godt sagt Laluna II, møkk er møkk.

Det filteret så jo ut som det hadde stått på et par år egentlig.

Fikk samme spørsmålet på vår hentetur hvor alt gikk i dass.

Da fikk vi hjelp dagen etter filterbytte og at tanken var slamsugd i bunnen.

Han lurte hvor mange år filteret hadde stått i og likte ikke at vi skulle kjøre videre etter filterbytte og ny runde med slamsuging i tanken.

Han fikk jo rett også siden vi fikk ny alarm allerede etter en time. Men fikk heldgvis hevet det kjøpet og nyter båtlivet uten dieselsøl og med nye filtre hvert år. Og reservefilter i beredskap.

Hilsen

Lurvetass

På min skorgenes er det glassfiber tanker, disse er skrudd fast med 4 skruer, så når jeg løsner disse så kan tankene trekkes frem før tilgang til mannlokk:-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...