Skipperdrøm Startet 28.August.2019 Del på Facebook Startet 28.August.2019 Hei båtfolk, som overskriften antyder, har jeg 2 stk E-serie classic skjermer ( E120 & E80 ) som var tanken å koble sammen i nettverk. Jeg har brukt Seatalk HS kontaktene på skjermene ved hjelp av Raynet kabel og overganger kjøpt hos Høcom... Når jeg starter opp får jeg ikke overført kart, gps signal og radar fra ene til andre skjermen... jeg får heller ikke satt den ene skjermen som "master" Det jeg lurer på er om det er noen andre som har koblet sammen to slike skjermer uten bruk av switch? Manualen viser bruk av switch, men Høcom mener dette ikke er nødvendig... Eventuelt ideer på hva som kan være feil hos meg? Håper selvsagt ikke det er nettverks kort i ene skjermen som er kaputt :( Gode tips basert på erfaring ønskes :) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 (redigert) Skal du kople de sammen uten å bruke switch må du bruke en kryssa kabel. Eventuellt bruke en crossover coupler hvis du vil bruke en-til-en kabler. https://www.maritim.no/seatalk-hs-crossover-coupler Redigert 28.August.2019 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipperdrøm Svart 28.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2019 (redigert) Mix skrev 7 minutter siden: Skal du kople de sammen uten å bruke switch må du bruke en kryssa kabel. Hei Mix, har du gjort dette selv? jeg har vært innom den tanken jeg også... men er forundret over at ikke Høcom vet dette... hvilken kabel må en ha da? nå har jeg en RJ45 med skruplugg som går i plotteren, denne går over til en RayNet kabel, og ny overgang inn i andre plotter... Redigert 28.August.2019 av Skipperdrøm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipperdrøm Svart 28.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2019 Mix skrev 15 minutter siden: Skal du kople de sammen uten å bruke switch må du bruke en kryssa kabel. Eventuellt bruke en crossover coupler hvis du vil bruke en-til-en kabler. https://www.maritim.no/seatalk-hs-crossover-coupler Tusen takk for info Mix :) Dette er jeg litt grønn på... Da er det kanskje håp ennå da.... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Dette er elementær kunnskap så hvis ikke Høcom vet dette er det svært skuffende. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 29.August.2019 Del på Facebook Svart 29.August.2019 Jeg måtte bruke cross over coupler for å koble HD Digtail radar til E80. Sitér dette innlegget Link to post
Skipperdrøm Svart 29.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2019 abbor skrev for 2 timer siden: Jeg måtte bruke cross over coupler for å koble HD Digtail radar til E80. Takk for info... jeg prøver med en crossover jeg også... Sitér dette innlegget Link to post
seilieren Svart 20.Desember.2019 Del på Facebook Svart 20.Desember.2019 Hei jeg kom over denne tråden, jeg er ansatt hos Høcom Norge AS og kan stå for det vi har gitt råd om her. En Cross over coupler, som det her snakkes om, er bare en enkel RJ45 skjøt, den har ingen annen funksjon enn å sette sammen to kabler. To E120C skjermer kan forbindes på mange måter men i dag hvor Seatalkhs kabling ikke lenger brukes så bruker man Raynet kabling og så med overgang til SeatalkHS plugg for å få satt dette ordentlig fast i skjermen. En Switch er kun nødvendig hvis du har ikke har flere SeatalkHS innganger tilgjengelig som f.eks. når man har radar, ekko modul etc. Hvis det fremdeles er behov for mer informasjon så er det bare å ta kontakt. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.