Kaskazi Startet 29.August.2019 Link til dette innlegget Startet 29.August.2019 (redigert) Etter å ha kjørt vanntanken tom for vann i helgen, virker ikke vindusspyler. Vanntanken er fylt opp igjen. Jeg hører at vindusspylerpumpe går, men det kommer ikke vann til dysene på vinduene. Er det et triks for å få pumpen til å suge vann? Eller har pumpen tatt kvelden? Redigert 29.August.2019 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Prøv å løys av slangen inn på pumpa og fyll denne med vatn. Deretter startar du pumpa og ser om ho tar. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 29.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Havlengt skrev 3 minutter siden: Prøv å løys av slangen inn på pumpa og fyll denne med vatn. Deretter startar du pumpa og ser om ho tar. Takk, det skal prøves! Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Jeg hadde liknende problem på min. Det viste seg hos meg at gammel spylervæske hadde tørket/stivnet i pumpe og utgående slange fra pumpe. Samt i en tilbakeslagsventil montert på utgående slange fra pumpen. Så mitt tips er å koble fra ut utgående slange fra pumpe. Se om det kommer noe da. Samt prøve å blåse gjennom slange og enveis-ventil. Etter å lagt enveis-ventil i varmt vann, så løsnet det. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Tipset er bra, men eg trur ikkje Nimbus har tilbakeslagsventil ut frå spylepumpa. ( mulig eg tar feil..) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Noen ganger sperrer en luftboble. Kan være nok om du blåser litt i spyledysen. Funker ikke det kan du puste litt trykk oppi tanken mens pumpa går (ikke spreng tanken med trykkluft). Sitér dette innlegget Mons Link to post
Kaskazi Svart 29.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Da ser det ut til at jeg har funnet feilen. Tett tilbakeslagsventil ser ut til å være synderen. Blåste den ren. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Det ser ut for at ventilen står på innløpssida av pumpa, -stemmer dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.