Jump to content

Grovvask rib

3-fot

Recommended Posts

Hei, har en rib som er på niende året i år. Fargen er en mellomting mellom hvit og lysegrå. Den har holdt seg fantastisk bra inntil de to siste årene, det har nok en sammenheng med at den kun de to siste årene har vært på vannet hele sommeren. Foregående år har den ligget ute toppen ei uke av gangen.

Første årene brukte vi vanlig shampoovask og "Epifanes Seapower Inflatable Boat Cleaner" som fungerte fint. Etter hvert som den var mer møkkete ble det brukt en grønn krukke som heter 2clean universal.

Den har etter hvert fått en gul "hinne" på pontongene, som jeg ikke klarte å få av med 2clean og pontongen er helt seig. Derimot klarte jeg å skrape med neglen, men går ikke an å skrape hele båten med neglen. Det ser veldig ut som at dette gule har en sammenheng med hvordan sola treffer båten løpet av dagen. 

Derfor er det store spørsmålet; er det noen som har vært borti det samme og fått fikset det? :flag_bp:Ser det er mange hvite rib`er på finn.no som sliter med det samme, men mange rib`er på sørlandet som holder seg fint. Det er diverse produkter som får skryt (Polymarine Inflatable boat cleaner, Blue Marine New Magic, Pro marine Ribshine, etc.) Fantastisk hvis noen kan dele erfaringer, så en slipper å kjøpe alle produktene.

En bekjent hadde en gummibåt som var slik du beskriver, itillegg var den meget møkkete. Han var nær med å gi opp, men

gjorde ett siste forsøk. Han "vasket" pontongene med bremsevæske, og båten ble ikke til å kjenne igjen etterpå. En runde med RIB polish til slutt gjorde resultaet enda bedre.

Om du skulle finne på å prøve dette selv, er det naturligvis på eget ansvar.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Hei, jeg har de siste 10 årene kjøpt «beautybagen» fra Polymarine. Den inneholder inflateable boatcleaner, inflateable boatfinish og GRP polish. Gir et Fantatisk resultat. Båten min har holdt seg meget bra i alle år. Den er fra 2004. Bilde av båten er screenshot under en video, men den gir en pekepinn. Synes båten har fin glans og er blank på tross av alder. Dette bildet er fra 2018. 

697794E7-95AA-4B16-ADAD-0CD31D93892D.png

CA24A0B5-2F6D-456D-9552-6D70A0F17ABE.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...